moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Då var jag äntligen en fullfjädrad feminist då

Kategori: Sån är jag

 
 
Med tanke på allt hyllande av menskoppen så kan en ju tro att det är nån slags invigningsrit en som feminist måste klara (jag tycker sånt där praisande ofta går överstyr så att det nästan blir tvingande). Men(s) det ska bli kul att prova den här och se om det funkar! Tvivlar lite på att den kommer vara lätt och behagligt men vafan, inget vågat inget vunnet! 

Återkommer med rapport när Tant Röd gjort entré.

Använder du menskopp? Varför? Använder du inte? Varför inte?

Kommentarer

  • Marie säger:

    Jag använde min menskopp för första gången nu i veckan som var. Jag var precis som du rätt skeptisk och tänkte att den säkert skulle kännas en del och så... Men den är fanimig fantastisk! Kändes ingenting och lämnade en glad och icke-uttorkad fitta.
    Fem av fem möjliga små glada ponnys av mig!

    2015-01-29 | 11:03:14
    Bloggadress: http://marooie.blogg.se
  • Kim säger:

    Jag har en menskopp och är definitivt bästa menskyddet, men tog mig ett bra tag innan jag började gilla det och tyckte att det var smidiga. Så åtskilliga mens-perioder där jag hade den en eller två gånger, innan jag helt övergick till att använda den. Handlade mest om att få in tekniken med att ta ur den, vilket jag tyckte var knöligt.

    2015-01-29 | 19:54:16
    Bloggadress: http://ung-tant.blogspot.se/
  • sak säger:

    Jag var också rätt skeptisk men efter bara några dagar var jag rätt lyrisk. Jag har dock alltid hatat bindor men inte kunnat använda tampong pga att de är alltför uttorkande.

    Det tog lite tid innan jag fick till smidigheten på att tömma den (bytte i badkaret hela första mensen och flyttade mig så småningom till toalettstolen när jag kände mig säkrare på att inte tappa den ;)). Efter ett halvår är jag dock helt lyrisk över att slippa bindor - jag hatade känslan av att alltid vara geggig mellan benen och den där svampigheten som följde.

    Svar: Det ska bli spännande det här :D
    Mican

    2015-02-02 | 10:29:28
  • Jag använder inte en menskopp då jag typ aldrig(har p-stav) har mens. Så för mig räcker OB's minsta tampong gott & väl :) säger:

    Janna

    2015-03-02 | 15:03:51
    Bloggadress: http://www.nouw.se/Janna.Engstrom

Kommentera inlägget här: