moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

MÄÄÄN ÄR SÅ ÄCKLIGA

Kategori: Feminism och genus

Det är kvällens känsla. Varit på ett event med massor av sportsnubbar. Fotbollsledare. Vill bara kräkas. Asså 95% snubbar där och kvinnor hånas öppet och ofta. Det dras skämt om hur vissa av männen är tjejer (för att håna liksom) och när tjejerna pratar så påminns dom om att det "inte är nån tjejkväll". Och så beter sig (såklart) männen snuskigt opassande och rentav trakasserande. 
 
Asså det är inte konstigt att hata män när en måste uppleva sånt här. Vafan liksom. Kan dom skärpa sig, dom är ändå 40+ så nåt vett borde dom ju ha vid det här laget. MEN DET HAR DOM INTE FÖR I LEVER I EN KULTUR DÄR DET ANSES OK ATT HÅNA, TRAKASSERA OCH OBJEKTIFIERA KVINNOR. 
 
Känner mig arg och typ...nedtryckt. Förminskad, hånad och tillplattad. Ovälkommen. Och det här är alltså fotbollsledare. Och jag har fett god självkänsla så det är inte lätt att trycka ner mig. Vad sänder dom ut för budskap till barnen dom tränar? Hur välkomna kan tjejer känna sig i en förening där majoriteten av tränarna är kvinnohatiska sexister (utan att veta om det)?

Nej. Usch. 

Kommentarer

  • Märta säger:

    Orelaterat till detta, men har du läst något av Alice Miller? Med tanke på din åsikt att nästan alla vuxna förtrycker barn tror jag att du skulle tycka att hennes böcker är väldigt intressanta, i synnerhet "Det självutplånande barnet".

    Svar: Nej jag får kolla in det!
    Mican

    2015-01-25 | 06:26:21
  • pelle pettersson säger:

    sportsnubbar är bland de värsta

    2015-01-25 | 21:39:30
  • My säger:

    Ikväll skulle jag prata med en väninna och det var viktigt. En man i kostym, kort hår och glasögon följer efter oss och börjar fråga henne efter vägen till ett ställe man såg från där vi stod. Jag förklarade för honom att vi verkligen behövde prata, han började då ta mig i handen och skulle be så hemskt mycket om ursäkt men han lät oss inte vara ifred.

    Han var så "på" att jag till slut funderade på om jag skulle behöva smälla till honom för att han skulle fatta? Men han gick tack och lov om än väldigt sakta.

    Han tänkte uppenbarligen bara på att få till det till varje pris och var dessutom äckligt berusad.

    Vad är det M E D folk?

    2016-12-16 | 07:03:40

Kommentera inlägget här: