moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Njut av maten för helvete

Kategori: Sån är jag

December är ju typ den bästa svullmånaden. Det bakas fan lussebullar och knäck både hos höger och vänster och mittemellan, och julbord everywhere. Nåt jag önskar är att alla vågar njuta av maten. Noll ångest ska det va förknippat med, både innan, under och efter käkandet. Inget kaloriräknandet asså. 
 
So what om du skulle gå upp två kilo i december, för att du äter lite mer och tränar lite mindre? Det är för fan inte hela världen. Det är värt att få njuta, att slippa ångesten kring mat. Tro mig, jag har testat båda varianter! Att inte oroa sig, äta mer och eventuellt bli lite tyngre är helt klart bättre.
 
Lite inspiration inför december-svullandet:
 
Ååh asså jag blir fan kåt av att se choklad. Seriöst asså.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: