moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Får jag skämta om det eller?

Kategori: Sån är jag

Jag kopplar ihop ordet bög med positiva saker [cute]
Typ hiv-positiv [cute]'
 
Kollade runt i forum efter lite åsikter kring bög som skällsord. Hittade denna kommentar och i kombination med att jag precis kollat på Torka aldrig tårar utan handskar så blir det både askul och astråkigt på samma gång. 
 
Tycker ofta att folk är överkänsliga vad gäller vissa skämt. Lite "nejmen guuuuuuud så kan du inte säga" pk pk pk pk pk pk och då vill jag ba "jooooo för det är kul fattaru inte det!?" politiskt inkorrekt som jag kan va ibland. Asså jag förstår ju tanken att sexistiska/rasistiska skämt spär på fördomar och att det inte alltid är lätt att skilja mellan skämt och värderingar. Och att skämten grundar sig i vissa föreställningar, som återskapas genom skämten. Osv osv osv. MEN att förbjuda vissa typer av skämt blir att "ladda" området vilket kan vara ännu mer skadligt. Faktiskt. Att göra narr av det kan ju också betyda "haha fatta va sjukt att tänka så här på riktigt" och liksom visa på hur korkat det är genom ironi. Om ni fattar?
 
Typ som den här bilden. Den är sjukt kul för oss som fattar fotboll (offside-regeln). Hahahaha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: