moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag beundrar ödmjukhet

Kategori: Sån är jag

och att våga ifrågasätta sina egna tankar och handlingar. Så jag vill inte va sämre själv. 
 
I min iver att provocera, för att väcka tankar och ändra synsätt, har jag gått på för hårt. Jag har varit dryg(are än vanligt) och bortförklarat det med att jag måste göra så för att få folk att tänka till.
 
Men i ett moment av självinsikt slog det mig att det inte är sant. Jag har tagit illa vid mig av kritik (särskilt från närstående) och gått in i nån slags barnslig försvarsställning. Istället för att bara bemöta kritiken med förståelse, respekt och vettiga argument har jag också pekat ut mina motståndare som idioter. Min frustration över begränsande normer och min vilja att kämpa mot förtrycket har gått ut över dom jag tycker om. Och det är inte okej nånstans. I framtiden ska jag försöka ägna mig åt mer förklaringar och mindre fördömanden.
 
Jag beundrar förlåtelse också, så ni vet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: