moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Min mamma

Kategori: Sån är jag

är så underbar. En sån mamma som alla borde ha, som man kan prata med och som alltid ger kloka råd och tröstande ord när det behövs. Och som är grym för att hon har ett starkt driv att göra situationen bättre för andra människor. Och för att hon lagar god mat ;)

Min pappa och bror är också fantasiska! Jag undrar hur mycket bättre världen skulle vara om alla barn kunde få en trygg grund genom att ha en stabil familj som ger mycket kärlek. Nu pratar jag inte om en kärnfamilj som absolut måste innehålla mamma-pappa-barn, men en stjärnfamilj som kan se ut hur som helst men som präglas av värme.

Något jag beundrar är människor som inte fått en grundtrygghet tidigt, men som lyckas bygga upp den eftersom. Vad starka ni är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: