moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Om genus vore en färg skulle det fan inte va grått

Kategori: Sån är jag

Finns många roliga argument som kommer upp när en diskuterar med nån som är emot genustänk. Det roligast är ändå: 

Men vill ni verkligen att kvinnor och män ska vara lika, som en enda grå massa där alla har samma gråa kläder och samma gråa skor och där ALLT ÄR GRÅTT?

Ehm. Asså när jag hör ordet genus så tänker jag färg, regnbåge typ. Barn klädda i massa olika färger, inte bara färger som "passar för könet" utan allt. Och fan, jag är väl en jävla genusivrare. Och inte fan är jag grå, eller?
 
Den som helt ärligt tänker som argumentet ovan är nog för dum för att jag ska kunna bota er, så pallar inte försöka ens. 
 
 
VEM FAN ÄR DET SOM ÄR GRÅ EGENTLIGEN VAVAVA?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Blondinbella är en av dessa obotliga antimänniskor!! Blir så jävla arg när jag läser hennes blogg och ser att hon är emot södra latins nya omklädningsrum för personer som känner att dom inte passar in i de övriga omklädningsrummen. Blir så ledsen över all skit hon kastar och hur mycket hon säkert påverkar sina läsare. Sorry var bara tvungen att skriva av mig! Önskar att det var du och inte blondinslemma som hade alla miljoner läsare!

    2013-04-25 | 15:19:48
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jag är också genusivrare och går oftast klädd i lila/gröna/gula tights + stor t-shirt som går i olika neonfärger. Grått? HA.

    2013-04-25 | 16:07:16
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Lisa Meg säger:

    Är genusivrare deluxe, men råkar även ha brunt som favoritfärg. Ibland när jag klär mig så blir det liksom typ 20 nyanser av brunt (gärna med inslag av grönt och, heh, grått), men det gör inget för jag älskar det, det påminner mig om trolska urskogar, med bruna bark, grön mossa och gråa klippor och stenar. Men på våren och sommaren brukar jag flippa ur och se typ ut som en trädgård. Men ja, även jag tänker regnbåge när jag tänker på genus.

    2013-04-25 | 17:42:26
    Bloggadress: http://fulskratt.blogspot.se

Kommentera inlägget här: