moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Har du empati eller äter du julskinka?

Kategori: Rasism och fascism

Alltså ja, det är empatistört att äta kött. Om en vill skada så få varelser som möjligt (vilket jag tycker folk borde sträva efter) så är det enda rätta att bli vegan.
 
 
 
Asså sen behöver du ju inte va en hemsk människa ba för att du äter djur. Jag äter fisk och animaliska produkter liksom pga pallar inte engagera mig tillräckligt mycket i vardagen. Men jag erkänner iallafall att det är bättre att vara vegan och är helt för att typ försöka lagstifta bort folks val att äta animaliska produkter. Ba att jag inte lever som jag lär. 

Kommentarer

  • Torkel säger:

    Försöker åtminstone hålla koll på varifrån köttet jag äter kommer ifrån, allra helst ska det vara vilt, så får jag bestämma i år blir det vildsvinsjulskinka, gör man dessutom potatisbönder en tjänst. Pallar dock inte visa djur mer empati än vad de gör mot varandra, och då är jag väl empatistörd, men inte mer än vad min hund är

    Svar: Alltså jag vill verkligen sträva efter att va mindre empatistörd än djur i min omgivning haha
    Mican

    2013-12-11 | 10:59:38
  • Fine - en 21årings syn på sex, kärlek och relationer säger:

    Jag tror jag skulle kunna välja bort kött helt och bara äta just fisk - åtminstone när jag lagar mat åt mig själv för jag köper ändå aldrig köttfärs och sånt. Men så fort jag äter hos andra så blir det så svårt att tacka nej när det serveras nån kötträtt ;___;

    2013-12-11 | 11:56:09
    Bloggadress: http://liberfine.se
  • pelle pettersson säger:

    jag äter inte industrikött utan bara från djur som vi har fött upp och som jag slaktat här hemma .känner mig inte empatistörd.

    2013-12-11 | 14:48:55
  • Torkel säger:

    Kan dock påpeka att om det handlar om djurs lidande vill man kanske hålla sig borta från fisk om nånting, men eftersom de inte kan skrika är det många som inte tänker på det

    Svar: Indeed. Asså jag vet att fisken på min tallrik lidit sjukt mycket. Men pallar inte bry mig, är rätt empatistörd jag med ;)
    Fast egentligen är jag väl snarare sympatistörd. Asså jag kan ju rent empatiskt känna med djuret, förstå dess lidande - men tycker inte synd om djuret ändå. Deep shit.
    Mican

    2013-12-11 | 15:12:34
  • Linnéa säger:

    Jag tänker mycket på att bli vegetarian, men det känns svårt! Har ju ätit och tagit kött för givet i 20 år. Men jag vet att det vore mycket bättre att inte äta det. Jag ska nog planera lite och kanske ha det som nyårslöfte att bli vegetarian? :)

    Svar: Ja det är svårt. Sjukt bra nyårslöfte ju :)
    Mican

    2013-12-11 | 20:55:00
    Bloggadress: http://paettkvastskaft.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: