moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag vill vara mer vardagsrebellisk

Kategori: Sån är jag

Alltså jag vill våga göra lite mer aktivist-grejer i vardagen. Nån som har ett tips på vad en kan göra? Asså det får inte vara alltför lagbrytande pga är lite feg. Men typ smågrejer som att klistra lappar eller riva ner affischer ska jag nog klara av!
 
Och innan nån säger att "det är inte rätt väg att nå förändring på" så fundera fan ett varv till på det. Fundera på om du verkligen vill kritisera dom som försöker bekämpa sexism istället för att kritisera sexismen. Fundera på om det verkligen är rimligt att följa reglerna när reglerna är skeva
 
Typ såna här klisterlappar. Vart hitter en såna?
 
 

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    det finns etikettark med klister som man kan köpa i kontorsaffärer och printa sina egna budskap,

    Svar: Smart!
    Mican

    2013-12-17 | 07:58:48
  • Torkel säger:

    Vet inte om den här idén är bra eller ej, men vad man skulle kunna göra är ju att gå in i någon klädaffär, leta upp kläder i den storlek som skyltdockorna har och demonstrativt försöka få på sig dom för att visa att det är helt jävla omöjligt.

    Svar: HAHA BÄSTA!
    Mican

    2013-12-17 | 09:48:49
  • Anonym säger:

    Då är kläderna ändå för stora för skyltdockorna, så de får nåla in dem ...

    Jag skulle vilja klistra in just de kvinnorna ovan i affischerna för barnkläder (från samma företag) som ofta hänger bredvid. Jag tror att reaktionen på avkläddheten kanske skulle bli helt annorlunda då.

    Svar: Ja det tror jag med
    Mican

    2013-12-17 | 11:01:41
  • Moa säger:

    Det går att beställa annars
    typ här -> http://www.stickers.se/

    Finns massa hemsidor, tyvärr vet jag inte vilken som är bäst så jag tog en av de första googleresultaten.

    Svar: Tack!
    Mican

    2013-12-18 | 13:54:43

Kommentera inlägget här: