moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Usch på mina gamla värderingar

Kategori: Sån är jag

Jag har lagt till en ny kategori "Rasism och andra orättvisor" eftersom jag kände att det blivit mycket snack om vithet och privilegier och helt enkelt rasism här på senaste tiden. Och i kategorin så buntade jag dessutom ihop andra orättvisor jag skriver om då och då, pga vill ha så få kategorier som möjligt. 
 
Iallafall, när jag då gick in i mitt arkiv för att ändra så läste jag några gamla inlägg av mig själv och ba uuuuuuuuuuuuuusch hur fan kunde jag tänka detta, och ännu värre skriva det? Rasistiskt, transfobiskt och bara allmänt äckligt liksom. Har låtit dom vara kvar dock pga vill komma ihåg hur jag tänkte förut. 
 
Samtidigt känns det väldigt skönt. Jag älskar att ändra mig ju

Kommentarer

  • Alex säger:

    Kan du ge några exempel på i vilka frågor du ändrat åsikt?

    Svar: Amen typ att jag förr ställde mig oproblematisk till sexistiska skämt. Och tyckte att det var okej att säga n-ordet.
    Mican

    2013-12-17 | 21:00:19
  • Fine - en 21årings syn på sex, kärlek och relationer säger:

    Know the feel bro...

    2013-12-17 | 23:23:16
    Bloggadress: http://liberfine.se
  • ett ritstift i din rumpa säger:

    känner igen mig!

    2013-12-18 | 23:06:40
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: