moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Ja jävlar vad fort tiden går - nu ska C-uppsatsen in!

Kategori: Sån är jag

I eftermiddag ska jag och min andra partner lämna in vår lilla baby som vi skött om, utvecklat och beundrat hela vårterminen. Som med alla babies så har även vår lilla puttefnutt medfört både positiva och negativa grejer. Mycket stolthet och kärlek, men också en del stress, oroliga nätter och massa skit att fixa med (i form av typ referenser...uuuäck).

Eftersom jag är en sån amazing spåkvinna så ska ni få följa min dag i känslor kring inlämnandet av uppsatsen.

Steg 1: Innan inlämning, även kallad IN-MED-SKITEN-BARA-fasenBara fixa det här, fan det här måste vi göra, amen skyyyyynda det här också paniiiiiiiiiiik!
 
Steg 2:Precis efter inlämning, även kallad TRÖTT-MEN-NÖJD-fasen. Pheeew, fan vad skönt. Vi fick väl med allt?

Steg 3: Ikväll, även kallad YIPPIKAYEY-MOTHERFUCKER-fasen. Hell yeah! Fan va grymma vi är asså. Nu firar vi med lite fotboll!
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Aaaaaaah jag känner precis igen mig! Jag och två kursare är inne på slutspurtsveckan med vårt examensarbete nu, inlämning måndag natt, känner paniiiiik precis hela tiden typ, så himla jobbigt! Och precis som du säger känner jag mig både stolt och så jävla trött på den jävla skituppsatsen! Vad har ni skrivit om? :)

    Svar: Vi har skrivit om könsgapet i utbildningen, alltså varför killar som grupp presterar sämre än tjejer. Med fokus på maskulinitetsnormer :)
    Mican

    2013-05-21 | 12:48:41
    Bloggadress: http://poopie-nonuts.blogspot.se/
  • Linn säger:

    Åh vad intressant! Kom ni fram till något "enkelt" svar på varför de gör det? ;)
    Min grupp skriver om svenska och isländska lärares attityder till grannspråksundervisning. Vi var på Island i 11 dagar och intervjuade fem lärare hehe...vi klämde in en hel del turistande också! ;)

    Svar: Haha ja och tog en vecka till fuerteventura och "skrev på uppsatsen". Och med skrev på uppsatsen menar jag solade, badade, käkade glass och njöt av livet.
    Mican

    2013-05-21 | 21:37:12
    Bloggadress: http://poopie-nonuts.blogspot.se/
  • pelle pettersson säger:

    du får allt presentera den lite noggrannare ,för dina trogna bloggläsare. min fru är lärare så det här har vi ofta förundrats över

    Svar: I will :)
    Mican

    2013-05-22 | 07:54:57

Kommentera inlägget här: