moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Vad ska jag kalla henne istället för fitta?

Kategori: Sån är jag

Såhär ser min fot ut nu. Svullet, blått, lite sårigt. 

En äcklig liten PIIIP sparkade mig hårt, med dobbarna, på en fotbollsmatch i helgen. MED FLIT! Klart som fan jag blir sur på den lilla PIIIPEN. Så när jag ojat mig lite och domarn blåst av och en medspelare kommer fram och frågar om jag är okej så svarar jag:

- Nej den jävla fittan sparkade ju med flit för fan. 

Eller nåt i den stilen. Nu i efterhand skäms jag lite. Inte för att jag på nåt sätt skulle ha sårat henne, utan för att jag valde just ordet fitta för att uttrycka min frustration. För mig är ju inte ordet fitta ens negativt. Det bara flög ur mig. Jag vill inte smutsa ner fittorna med att förknippas med henne, liksom. Till nästa gång vill jag vara bättre förberedd. 

Så därför frågar jag er, vilka ord finns det som är sjukt offensive emot personen de gäller, men inte för nån övrig grupp?  Exempel på saker som är offensive mot övriga: hora, fitta, neger, cp.
 
Vad skulle jag ha kallat henne, istället för fitta?
 
Och kom inte med snacket om att jag inte borde ge igen, att det är bättre att vara tyst, att vara "den bättre människan". Jag köper inte den skiten i såna här lägen (kanske om 5 år ifall jag mognat lite ifrån ge-igen-tänket vem vet). Ifall nåt litet äckel (kanske bra ord?) medvetet skadar mig så tänker jag fan ta mig rätten att svära åt hen åtminstone. 

Kommentarer

  • Sara säger:

    har haft samma problem med att få bort ordet "fitta" som skällsord hos mig själv, nu säger jag ofta "anuskadaver" istället. Mycket effektivt utan att såra andra grupper såsom de ord du nämner i inlägget :)

    Svar: Haha men det ordet är ju för komiskt :P Då tycker jag nog bättre om rövhål.
    Mican

    2013-05-30 | 08:33:52
  • Lesthis gothworld säger:

    Ja själv brukar jag kalla folk för bajskorven xD men så kan jag inte ta svordomar seriöst heller, har aldrig svurit i hela mitt liv, de orden finns helt enkelt inte i min vokabulär av någon anledning.

    2013-05-30 | 10:51:20
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Aida säger:

    "Jag vill inte smutsa ner fittorna med att förknippas med henne, liksom"

    Hahah så jävla bra är du :D

    2013-05-30 | 11:01:49
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Matilda säger:

    Alltså jag har också problem med att få bort fitta och har istället lagt till i helvetet, så det blir "fittan i helvetet" och tänker att det i alla fall är lite bättre för då är det ju en fitta i helvetet, och det kan ju inte vara något bra liksom? Röv funkar också bra. Eller rövjävel.

    2013-05-30 | 11:26:49
    Bloggadress: http://higgsr.tumblr.com
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jäveln brukar jag säga!

    2013-05-30 | 13:01:06
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Gustav säger:

    Skitstövel har en fin klang ^^

    2013-05-30 | 13:10:37
  • Maj säger:

    Men ditt "apskalle" eller ditt "fanskap" "din äckliga komule" nått sånt.

    2013-05-30 | 13:23:42
    Bloggadress: http://majckj.blogg.se
  • Anja säger:

    Jag brukar använda skitstövel.

    2013-05-30 | 14:00:13
  • Istiny säger:

    Använder manliga könsorgan som skällsord hela tiden. Pungkula, balle, snopp, penis, kukjävel, you name it. Kanske är offensivt mot män, men det blir liksom så. Säger hellre kuk än fitta. Förut sa jag fitta hela tiden, men jag har lyckats sluta med nu, för det är ju något bra liksom.

    Andra favoriter är: Pisset, skiten, dynga på brö' (måste sägas med norrländsk dialekt, annars fungerar det inte) kukpannkaka (okej det var kuk där mer, men det är ändå en favorit), Adam Sandler (okej kanske inte heller bästa förslaget om man inte ska vara offensive mot någon) och alla vanliga svordomar. Gärna i kombination med andra ord, till exempel: Biljävel, kattjävel, dumjävel, osv osv.

    Svar: KUKPANNKAKA HAHAHA JAG DÖÖÖÖÖR
    Mican

    2013-05-30 | 14:44:00
    Bloggadress: http://istiny.blogg.se
  • Tetra säger:

    Jag brukade tyvärr använda ordet fitthål, av någon anledning, innan. Men bara när jag satt och spelade tv-spel. Men jag har försökt tänka på det och vänja mig av vid det.
    När det kommer till förolämpningar föredrar jag att stapla upp så många fula ord som möjligt på varandra t.ex. "Ditt satans, helvetes, förbannade, vidriga, jävla, äckliga... etc." Om en vill avsluta med något är as, äckel, miffo, idiot, helvete, fanskap väldigt bra ord att krydda med om en inte vill förolämpa någon demografisk grupp.

    Svar: Miffo är bra!
    Mican

    2013-05-30 | 16:15:51
    Bloggadress: http://tetriminos.blogspot.se
  • Schniffen | neurotisk supernörd säger:

    ÅÅHÅHÅÅÅ! Alternativa svordomar och skällsord är min hemmaplan :D Tycker de som redan finns är för okreativa och styltiga. Och nu när jag skriver ner mina känns det som att jag har kommit till en KP-artikel med alternativa svordomar...

    Saker att kalla folk: Veritabel idiot, pantskalle och min absoluta favorit: Nedrans myrslok.

    Bara allmänna kraftuttryck: Knark, fiskmås, droger, Gudens skägg, rackarns bananer, dragspel

    Svar: HAHAHA nääää
    Mican

    2013-05-30 | 17:48:17
    Bloggadress: http://schniffen.blogg.se
  • Anja säger:

    Men miffo och idiot, som några föreslagit, är väl inte bra om man inte ska nedvärdera någon?
    Var inte miffo från början slang för missfoster, främst mot de sk neurosedynbarnen?
    Idiot vill jag minnas var ett annat ord för utvecklingsstörd. Downs syndrom hette iallafall mongoloid idioti. Det känns som att man kan likställa det med "cp-barn".

    Jag står fast vid skitstövel.

    Svar: Jo fan miffo har du ju rätt i. Men idiot handlar ju inte om intelligens längre knappt, är ju typ samma sak som att säga skitstövel.
    Mican

    2013-05-30 | 20:25:52
  • Malin säger:

    flugskit?

    2013-05-30 | 22:40:22
  • Freja säger:

    Jävla as tycker jag är effektivt och ligger fint i munnen hahaha

    Svar: Ja det låter bra!
    Mican

    2013-05-31 | 11:41:55
  • Torkel säger:

    Vet inte om det är något fel med att använda könsord som skällsord i sig, man säger ju "Fuck!" om man blir förbannad av någon anledning, men ingen klagar ju på att det får sex att framstå som något negativt direkt

    Svar: True. Men jag vill ju ha ordet fitta som enbart ett positivt/neutralt ord ändåååå
    Mican

    2013-08-24 | 17:17:10

Kommentera inlägget här: