moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Någon som har ett jobbförslag till mig?

Kategori: Sån är jag

Hej bästa ni!
 
I januari så blir jag klar med min socionomutbildning (wohooo) och då är det dags att leta jobb. Jag vill verkligen verkligen verkligen hitta ett jobb som jag trivs med (utvecklande för mig) och där jag kan tillföra något. Nån som vet nåt bra för mig?
 
Vad jag vill:
  • Det behöver inte vara heltid, dock minst 50%
  • Arbetstiden kan variera, dock inte enbart kvällar och helger
  • Jag vill gärna jobba med ungdomar, i någon form av stödverksamhet. Exempelvis behandlingshem, eller som fältassistent.
  • Jag tycker det är skitkul med utåtriktat arbete, typ hålla i workshops och fixa aktiviteter
  • Jag vill ha kollegor (inte jobba ensam på ett kontor)
  • Jag vill INTE ha ett stillasittande arbete
  • Jag föredrar att jobba i vardagliga sammanhang och träffa människor på ett avslappnat vis (ej massa jävla tidsbestämda möten hela dagarna)
  • Det får inte vara hårt krav på körkort, jag kommer att få det under våren troligtvis men hinner nog inte innan anställning
 
Vad jag kan:
  • Utbildad socionom
  • Mycket erfarenhet av att jobba med ungdomar (tjejjouren i typ 3 år, fotbollstränare åt tjejlag i typ 5 år, lärarvikarie, färdighetstränare åt killar med psykosociala problem, volontär på kollo för hemmasittande ungdomar)
  • Erfarenhet av stödsamtal (och viss erfarenhet av MI, jobbar på att lära mig ännu mer)
  • Normkritisk (genuspedagogik funkar nice alltså!)
  • Är grym på att knyta sociala kontakter och hålla i workshops och föredrag (och säkert stödgrupper också!)
 
Nåt tips på verksamhet jag borde söka mig till?

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jobba med fosterhem och fosterhemsplaceringar kanske? Socialen behöver ju alltid folk!

    2013-10-24 | 17:58:35
    Bloggadress: http://bokrecensionernu.blogspot.se
  • pelle pettersson säger:

    hej jag tycker du ska se om det finns jobb eller volontäruppdrag med någon biståndsorganisation som håller på med kvinnoprojekt utrikes ,och få nya intryck och erfarenheter

    2013-10-26 | 13:59:38

Kommentera inlägget här: