moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Onödiga saker jag oroar mig för

Kategori: Sån är jag

Mitt typ största mål i livet är att befria mig från "måsten" och att verkligen försöka göra saker jag tycker är roligt och verkligen vill göra, oavsett rådande normer. Att kunna typ leva i nuet (jaja jag vet hur flummigt det låter men ni fattar vad jag menar) och inte hela tiden tänka på framtiden. Inte försöka styra upp och organisera och planera och se framåt hela tiden liksom. Att inte vara rätt för att välja fel och oroa mig över detta, utan att våga välja det jag vill just nu. (Alltså, inte alltid förstås. Även om jag inte är 100 % taggad på att gå till jobbet en dag så får jag ju bita ihop och göra det ändå eftersom det annars blir så dåligt för ungdomen, + att jag kanske inte får jobba kvar annars osv).
 
Jag vill verkligen verkligen ha en väldigt avslappnad inställningen till livet. Men ändå så börjar jag ofta oroa mig och få lite små-ångest över saker jag borde göra för att lyckas i livet. Och så oroar jag mig över att jag oroar mig. 
 
Oroar mig över typ:
- Ta körkort
- Hitta ett kul jobb
- Att oroa mig över framtiden och därför inte leva livet fullt ut
 
Ni då, är ni befriade från onödiga orosmoln?

Kommentarer

  • Malin säger:

    Att leva är att lida. Ingen är fri från oro skulle jag vilja säga.

    2013-09-18 | 13:18:53
  • Maj säger:

    Jag skulle vilja sluta känna de ja känner ibland, men hänga upp mig att ja blir svartsjuk eller något sånt. Ja känner mig ofta sur och besviken och grubblar över saker. Ja önska ja bara kunde ta lite lättare på saker. Då ja kan överdriva lite. Ja, kanske också måste bli lite mer "leva i nuet"

    2013-09-20 | 12:16:45
    Bloggadress: http://majckj.blogg.se

Kommentera inlägget här: