moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

STRESSAD!!!

Kategori: Sån är jag

 
Asså denna dag. 
 
Hade tänkt att jag nu eller snart skulle producera fett grymma blogginlägg. Inte minst med tanke på att jag länkas i feministbloggpeppen så vill jag ju liksom visa framfötterna. ÄLSKA MIG typ.
 
Och så ba rasar det in massa andra grejer jag måste fixa. Mer jobb och sen nån betalning och så är jag med i facket eller måste kolla och sen nu senast ett besked att jag blitt underkänd på min sista tenta. FAIL - klarat mig genom utbildningen i 3,5 år för att köra en sketen liten masterkurs i slutet (det var dock ett enkelt misstag från min sida så hoppas läraren kan omvärdera). 
 
Känner mig bara...obekväm och sugig. Känner press på att skynda mig med att plugga till körkortet och samtidigt fixa jobbet sjukt bra och samtidigt hålla ögona öppna för mer jobb så killen slipper försörja mej och sen kolla på bröllopsresa så vi hinner boka det i tid (iofs fett kul oxå) och så vill jag va engagerad och mentorsaktig i tjejjouren nu när vi fått in hyfsat nya rekryter och ba massa annat. 
 
Hatar när jag får sån här framtidsångest. Det är ju så jävla onödigt och jag vill kunna njuta av livet utan att prestera på topp. Carpe Diem-flum ni vet. Men det är svårt. Jättesvårt ibland faktiskt.
 
Så jag behöver den där peppen nu. Kunde inte kommit mer lägligt!
 

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Hejar på dig! SUPERPEPPKRAM WOOP!!!

    Svar: Tack :)
    Mican

    2014-01-30 | 09:09:27
    Bloggadress: http://paettkvastskaft.wordpress.com/
  • sak säger:

    Pepp-pepp-pepp! :D

    Svar: :D
    Mican

    2014-01-30 | 15:50:23
  • Calle säger:

    Peppar!

    Men med ett litet men... det kan ju hända att om du tycker att du ska prestera en massa att du till slut hamnar i det läget att du kraschar och då blir det ingenting med nåt. En måste inte vara överallt, En måste inte producera smarta och genomtänkta blogginlägg jämt.
    Vi satte inte dig på pepplistan på grund av ditt senaste inlägg, vi tycker att du är läsvärd överlag. Så även om du hade skrivit ett inlägg i månaden hade vi tagit med dig.

    Var sak har sin tid och vilan och eftertanken emellan är det viktigaste av allt!

    Svar: Det är sant :) Och tack! Känns mycket bättre idag :)
    Mican

    2014-01-30 | 17:31:05
    Bloggadress: http://calleism.wordpress.com
  • Aida säger:

    Ska du gifta dig? :O

    Svar: Heh juste ja :)
    Mican

    2014-01-30 | 21:26:41
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se

Kommentera inlägget här: