moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag röstar på F! i höst!

Kategori: Sån är jag

Gör det du också!
 
Gudrun Schyman övertygade mig i fredags (på ett homeparty). Innan va jag typ "ameeen Vänsterpartiet dååå, vi måste taktikrösta vill inte riskera blå regering igen och dessutom är ju dom feministiska" men ångrat mig angående detta nu. Ett parti med huvudfokus på feminism, anti-rasism (makt, struktur, förtryck överlag) behöver få massor av röster ba för att dom andra partierna ska ta dessa frågor på allvar. 
 
Vad som räknas som politik måste breddas. Därför ska jag rösta på F!. Dom kan få samma effekt för jämställdhetsfrågor som miljöpartiet fick för miljöfrågor förut - att fler börjar ta det på allvar. 
 
 
 

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    nu blev jag glad

    2014-03-31 | 14:40:05
  • Fine - en 21årings syn på sex, kärlek och relationer säger:

    so true <3

    2014-04-01 | 00:08:05
    Bloggadress: http://liberfine.se
  • Linnéa säger:

    Woop! Låter jättebra! :D

    2014-04-01 | 12:57:17
    Bloggadress: http://paettkvastskaft.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: