moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Märtas superhemliga snuskboken - den finaste snoppen i världen

Kategori: Sån är jag

Hej y'all! 

Ibland när jag har tråkigt roar jag mig med att skriva. Just nu härmar jag Bert&Sune-konceptet fast lite mer PK (I hope) och där en tjej har huvudrollen. Märtas superhemliga snuskdagbok. Jag har lagt upp några avsnitt förut, här och här och nu har jag skrivit lite mer som ni ska få granska åt mig!

Om du inte läst dom första avsnittena så gör det innan du läser det här, tips bara ;)

 

Den finaste snoppen i världen

Jag såg Salars snopp idag!

Hela klassen åkte till badhuset idag. Eller alla utom Johanna för hon vill inte gå naken i tjejernas omklädningsrum. Hon har en snopp och hon är rädd att den stränga badhustanten ska säga att hon är i fel omklädningsrum. Man kan vara tjej och ha snopp om ni aliens inte visste det. Förut hette Johanna Johan och alla trodde hon var kille. När höstterminen började i fyran så kom hon in i klassrummet med kjol och ballerinaskor. Hon och vår lärare Torgny berättade tillsammans att hon var en tjej. Alltså att Johanna var en tjej, inte Torgny för han är kille. Eller det tror jag iallafall. Det kan vara svårt att veta om man inte frågar personen.

Men juste jag skulle ju berätta historien bakom Salars söta snopp som jag såg.

Det finns bara en enda tråkig rutschkana på badhuset. Den går ungefär lika långsamt som en enbent sköldpadda. Fast några i klassen brukar ändå alltid tävla om att komma ner först. Salar och Jullan kom till final och om han kunde åka på under 11.3 sekunder skulle han vinna. Alla i klassen stod vid rutschkanans slut och väntade på att Salar skulle åka. Alla hejade högljutt på Jullan, men bara för att hon bitit Jonas i örat när han önskade Salar lycka till. Ingen vill väl riskera att få sitt öra avbitet.

Salar kom ner på 10.7 sekunder. Alla jublade tyst inombords i en sekund. Sedan började alla skratta när Salar kastade sig upp över poolkanten och såg vinnarmallig ut. Han blev först chockad över att bli utskrattad precis efter en prestation värdig Guiness rekord-boken. Sen upptäckte han att något var fel och hoppade snabbt tillbaka i poolen igen. Men jag (och alla andra) hann se hans vackra sockerpinne! Han letade efter sina badbyxor nedanför kanan och var alldeles röd i ansiktet, stackarn. Han fick leta en stund för hans badbyxor var inte lika duktiga racing-åkare som han. Dom kom ner på 23.8 sekunder.

Jag skrev en dikt till hans snopp och funderar på att lägga den i hans skåp imorrn. Fast då kanske han skäms ännu mer och det vill jag ju inte. Såhär går den iallafall:

Du vackra lilla sak
Som sitter fram, inte bak
Jag såg dig idag, det var kul
Du var fin och inte ful
Det var kul att du tittade ut
Snipp, snopp, slut!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Hahaha! Åh, jag älskar dessa så otroligt mycket! :'D Perfektion på hög nivå..!

    2014-03-21 | 07:39:59
    Bloggadress: http://kusken.vimeddjur.se
  • catrin säger:

    Aså, fnissade så mkt när jag läste att sambon frågade både en och två gånger vad som var så roligt!! :D Säg till när du fått den utgiven så köper jag den bums ;)

    Svar: hehe lovar!
    Mican

    2014-03-21 | 19:39:06
    Bloggadress: http://karmalogik.wordpress.com

Kommentera inlägget här: