moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Att PK-provocera

Kategori: Sån är jag

Jag ska berätta en liten hemlis för er. Ni vet en sån där djup grej en kommer på efter några år av självrannsakan? Jorå, here goes:

JAG GILLAR ATT PROVOCERA OCH CHOCKERA MÄNNISKOR!
 
Och det har jag gjort sålänge jag kan minnas. Fram tills gymnasiet så kunde jag använda mig av en del, eeehm, inte helt PK-iga sätt för att göra det. Liksom, min utmärkning i gymnasiet var "Klassens PIK" (politiskt inkorrekta). Oj oj oj att jämföra med idag när jag typ är hedersmedlem i PK-maffian? Vad hände!?
 
Jo, mitt utvecklande av strukturanalys hände. Började fatta att en inte kan "sparka på den som ligger". Och asså missförstå mig inte nu, jag har typ aldrig medvetet gått in för att skada nån. Mitt 16-åriga jag skulle skrattat högt åt anklagelserna att jag var kränkande. Tvärtom har jag alltid vart den snälla ( i mitt huvud) och alltid hjälpt allt och alla. Men jag fattade helt enkelt inte att jag genom att säga ditten spädde på rasismen i samhället eller genom att säga datten indirekt hånade alla rulltstolsburna. 
 
Såååå en kan ju tänka sig att det blev lite jobbigt för mig att uppfylla my life mission att provocera nu när jag blitt mer PK? Men icke sa Nicke (vem fan är nicke btw?)! Det finns massor av saker jag kan säga, som är fett PK, men som ändå får folk att sätta kaffet i halsen.
 
Provocerande saker jag kan säga:
- Typ alla män förtrycker kvinnor
- Det finns fler än två kön
- Sverige är ett rasistiskt land
- Du är fascistisk och rasistisk och allmänt äcklig om du pratar om att tiggare inte förtjänar din hjälp
- Alltför många vuxna missbrukar sin makt över barn
And the list goes on...

P.S. För er som ba "Ha! Där fick vi henne hon erkände nu att hon vill provocera därför har hennes argument ingen tyngd!" vill jag ba säga ehh...ni har fel. För visst fattar ni väl att innan vi kan nå förändring, så måste nån komma med argument som majoriteten kommer finna provocerande? Liksom, när folk började argumentera emot barnaga förr i tiden tyckte ju majoriteten att dom överdrev och bara vill få uppmärksamhet. 
 

Kommentarer

  • esteterier säger:

    Känner igen mig SÅ väl i detta!

    2014-05-05 | 12:56:02
    Bloggadress: http://esteterier.blogspot.se/
  • Flickvänsmaterialet - söta djur, fula ord och attitydproblem säger:

    Det är rätt, provocera mera!

    2014-05-05 | 15:24:03
    Bloggadress: http://flickvansmaterialet.blogg.se
  • Ekonomen säger:

    Känner också igen mig.

    För mig går det så långt att jag ibland intar ståndpunkter jag inte delar.

    Svar: Ånej hatar när folk gör det, går liksom inte att diskutera då
    Mican

    2014-05-05 | 21:25:21
  • pelle pettersson säger:

    begreppet intersektionalitet är för svårförklarat för att göra praktisk politik av ; jamen vem skulle rösta på Intersektionellt Initiativ? att begreppet blivit så populärt beror på den stora andelen socionomer i feinisthängkretsar.

    2014-05-06 | 11:37:53

Kommentera inlägget här: