moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Så, vad händer i mitt liv?

Kategori: Sån är jag

Nu har det inte blivit så mycket bloggande på sistone, men det kommer nog mer framöver hörrni! Tänkte att ni ska få en liten redogörelse för vad som händer i mitt liv just nu. 
 
För tre veckor sen öppnade fritids som jag är verksamhetsansvarig för. Jävlar i min låda vad det är roligt att jobba med barn. Och riktigt kul att ha fått forma sin egen verksamhet (t.ex ha obligatorisk genus- och normkritikutbildning för ledarna), för blir lättare att trivas då, behöver inte lacka ur på dumma regler eftersom det är mina regler ;)
 
Jag försöker verkligen köra på NVC-style, att inte ha några onödiga regler för sakens skull, att lyssna in barnens behov och anpassa osv MEN shit vad svårt det är ibland. Svårt att låta bli att höja rösten, styra och bestämma. Det är bara rannsaka sig själv om och om igen, utvecklande som fan. Kul! 

Sen har jag och maken köpt ny lägenhet, med uteplats! Känns sjukt bra att kunna äta frukost utomhus nästa sommar istället för att titta suktande mot solen genom en solkig fönsterruta. 
 
All in all - peppigt privatliv! 

Vi hörs senare om det politiska hörrni, kram på er!

Kommentarer

  • When Darkness Falls säger:

    Det låter underbart :) Stor kram ! <3

    Svar: Kram tillbaka! :)
    Mican

    2014-09-20 | 20:38:10
    Bloggadress: http://wdarknessfalls.wordpress.com/
  • Unni säger:

    Jag hittade till dig nu, du är helt otrolig! Världen behöver människor med dina åsikter och värderingar.

    Svar: :D
    Mican

    2014-09-28 | 12:01:33
  • Fine - en 21årings syn på sex, relationer & stuff säger:

    Åh känner igen det där när man får jobba med det man vill och är så himla glad för det; jag gör min praktik nu (på socionomprogrammet) som skolkurator och känner verkligen att jag har hittat rätt. Så härligt!

    2014-09-29 | 14:13:11
    Bloggadress: http://liberfine.se

Kommentera inlägget här: