moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Tillåt mig presentera den nya kategorin!

Kategori: Barn och pedagogik

Nu ere ju så att jag har typ världens roligaste jobb, som verksamhetsansvarig på ett fritids för barn i tioårsåldern. Det är jag och två andra ledare som spenderar några timmar varje dag med dessa sköningar. Och det är jag som fått äran (och privilegiet!) att försöka utforma verksamheten på det sätt jag vill ha den. 

ÄLSKAR DET! 

Jag har massor med tankar kring "barnuppfostran" (usch hatar det ordet, uppfostran låter så auktoritärt). Till exempel min övertygelse att i stort sett alla vuxna förtrycker barn.  Och nu när jag faktiskt jobbar med barn kan jag ju få lite praktiskt övning i alla mina teorier som låter så fancy i huvudet. 
 
Och vet ni vad? Det funkar alldeles utmärkt att leda en barngrupp med en anti-auktoritär hållning. Vilket massa trams den här idén om att barn behöver oföränderliga regler om allt, det är viktigt att visa vem som bestämmer, straffa den som gör fel och allt sånt där gammaldags uppfostringsdravel. 

Så, framöver kan ni se fram emot många inlägg i den här sprillans nya kategorin! Det första kommer imorrn bitti, och handlar om hur skadligt det är med straff och utskällningar. 
 
Peace out!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Gud vad skoj! Jag ska ju börja plugga mellanstadielärare om någon vecka bara så det ska bli jättekul att läsa om dina erfarenheter! :)

    Svar: Vilken tajming :)
    Mican

    2015-01-08 | 12:07:15
  • Fine - en 22årigs syn på sex säger:

    Kul med det jobbet! Jag pluggar ju också till socionom nu och skulle vara intresserad av att jobba som fritidsledare senare, och undrar hur du gick till väga för att få det jobbet :o kram!

    Svar: Ja va kul! Jag hade tur med kontakter och intressen mest, faktiskt. Roligare än så är det inte :p
    Mican

    2015-01-08 | 20:54:02
    Bloggadress: http://liberfine.se

Kommentera inlägget här: