moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Nu får jag fan skämmas

Kategori: Whatever

Spelade bezzerwizzer. Kommer upp en fråga om en brasiliansk fotbollsspelare som börjat lira i Umeå 2004. Och jag tänker och tänker och liksom vilken snubbe kan det här va? Kommer inte på nåt o morsan lägger in en bezzerwizzer. När hon svarar vill jag ba sjunka genom jorden i skam:
 
- Marta
 
Klart som fan att det är Marta.Egentligen visste jag ju det. Problemet va att när jag hörde fotbollsspelare så tänkte jag automatiskt på en man. Skulle liksom behövt höra kvinnlig fotbollsspelare för att fatta. Och det är så sjukt att jag va är så jävla dum i huvet. Jag som predikar över att motarbeta normer och jada jada.
 
Nä nu Mican får du skärpa dig! Skäms för fan!
 
 
 

Kommentarer

  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Du är åtminstone medveten. Det är det viktigaste ;) Vi är alla "förstörda" av vår tids normer.

    2012-12-12 | 12:13:12
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se

Kommentera inlägget här: