moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Ordet neger igen

Kategori: Whatever

I september skrev jag att jag ville vända betydelsen av ordet neger, på samma sätt som flata och bög och fitta håller på att ändras till positiva eller iaf neutrala ord. Alltså kunna använda ordet neger.Men intellektuell som jag är bestämmer jag mig inte bara för en åsikt och tänker inte mer på det. Nej nej jag fortbildar mej ständigt. Och ändrar mig.
 
Och nu har jag alltså ändrat mig beträffande ordet neger. Jag vill inte att det används för jag har insett att det är för svårt att ändra betydelsen, det är för negativt laddat. Folk tar illa upp och det kommer bli för svårt att ändra på. Det är viktigare att inte kränka probably. 
 
Fast önskar samtidigt att det inte behövde va laddat ofc...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: