moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Sunt förnuft är överskattat

Kategori: Whatever

Åh hur jag ibland önskar att jag kunde gå tillbaka några år till min mer trångsynta och mindre ifrågasättande personlighet. Häva ur mej åsikter utan att tänka efter och utan att försöka se flera sidor av samma bild. Jomen för nu när jag är upplyst (låter som om jag fått en uppenbarelse men ni fattar) så blir jag så jävla trött på folk runt omkring och deras fullkomligt idiotiska åsikter. Hela den här debatten om att den svenska traditionen är hotad får mej att vilja konvertera till en struts och trycka ner huvet i sand för att slippa höra tjaffset.
 
Ååh eller alla som fortfarande tycker att tjejers klädval är relevant för att bestämma hur allvarlig en våltäkt är. Eller dom som tycker att "tjejer ska va rakade" (men välj en rakad partner själv då men tala inte om för alla andra tjejer hur dom ska göra för att behaga dej ditt äckel). Eller dom som säjer att det inte finns några viktiga mansfrågor och även om det gjorde det ska vi inte jobba med dom för det tar fokus från kvinnofrågorna. 

Jag blir tamejfan helt jävla bitter på mänskligheten redan nu så när Läkare utan gränsers infoblad kommer i posten och visar svältande människor då vill jag ba kapitulera. 
 

Kommentarer

  • Ida H säger:

    Jag har på samma sätt också önskat att jag ibland kunde återvända till min tid som "icke upplyst". Icke upplyst om djurs välfärd, miljöförstöring, kvinnoförtryck (och mera saker) och framförallt till den tid då jag inte visste om att personer i min närhet var smyg-rasister och sexistiska.

    2012-12-22 | 21:48:05
    Bloggadress: http://levapositivt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: