moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Djurrättsaktivism

Kategori: Rasism och fascism

Jag tycker att det är rätt coolt faktiskt. Själv dödar jag inte djur i onödan (vill inte ens mosa en spindel) men har inga problem med att käka en gris (fast vill ju gärna att den ska få leva gott o dö på ett smärtfritt vis). Jag tycker att människor är värda mer än djur, eftersom jag själv är människa kanske? Men människan ska inte "missbruka sin överlägsenhet" utan va så schysst som möjligt mot djur och natur. Fast helt okej att äta djur, det känns som naturens gång (sen tycker jag att vi ska äta mer vegetariskt ändå men främst av miljö- och hälsoskäl).
 
Fast jag tycker ändå att vegetarianska djurrättare (av både miljö- och djurättsskäl) är fett coola och bra, men orkar liksom inte bry mig så mycket själv. Bryr mig inte om djuren tillräckligt mycket. Precis som att jag inte bryr mig om hemlösa tillräckligt mycket för att engagera mig på deras event i förmiddags. Varför ska det va så tabu att erkänna det istället för att hitta på bortförklaringar? Läs gärna vad jag skrev tidigare om att inte bry sig här
 
Aja, iallafall. Jag beundrar dom flesta sorters engagemang, även om jag själv inte är delaktig i det. En som jag tycker är extra cool är Laks - den djurrättande feministen! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: