moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag är inte emot barnarbete

Kategori: Sån är jag

För att maktbalansen mellan kvinnor och män ska jämnas ut så förutsätts ju att männen avstår från en del premier. Liksom får insikt, tar ett steg tillbaka och börjar kämpa för kvinnors plats, tillsammans med kvinnorna.  Så jävla irriterad jag har varit (är) på män, ja särskilt män, som tar massor av plats och inte lämnar nåt kvar till kvinnor. Javisst ska kvinnor lära sig att ta för sig, men män ska också lära sig att hålla tillbaka.
 
Men fuck nu har jag kommit på att jag själv är precis lika orättvis och en fet bevarare av maktobalans. Fast nu menar jag inte när det gäller jämställdhet mellan könen. Utan när det gäller den rika västvärldens dominans över fattigare länder. Jag finner mig liksom i att ha det bättre än 80% av världens befolkning, fast det enda jag gjort för att förtjäna det är att födas ur en svensk fitta istället för en kinesisk. 
 
Jag kämpar inte för förändring, för rättvisa i världen,  för jag har ju det bra. Istället försöker jag intala mig att "dom får väl lösa det själva" eller att nån annan får ta det ansvaret. Att jag inte orkar bry mig. Jag vill inte frivilligt avstå från min bekvämlighet. Därför vill jag ha höga skatter, så jag tvingas att betala. Jag tror den enda vägen att få dom rika att ge till dom fattiga är genom tvång (tyvärr) eftersom jag själv vet hur lätt det är att bli girig med pengarna när dom väl ligger på kontot...
 
Jag är visst inte emot barnarbete verkar det som. Jag gör ju egentligen inget för att motverka det. Handlade på H&M senast igår (tror iofs ändå inte på konsumentmakt och bojkott men iallafall). Usch på mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: