moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Vad är det för jävla moralnisse

Kategori: Whatever

som skriver i DN egentligen?
 
 
Liksom hur fan vet han vad folk mår bra av? Är det inte bättre med att få personlig frihet då så kan en ju välja att engagera sig i Gud om en nu vill det? Gillar också att han skriver att engagemang i Gud står över det privata valet - menar han alltså att ta bort religionsfriheten dårå? Eller va menar han?

Just när vi börjar komma nån vart med att bredda acceptans av kärnfamiljen (mamma pappa barn) till stjärnfamiljen (allt annat) så kommer den här snubben och ba; NU SKA VI PREMIERA KÄRNFAMILJEN, HÖJ BARNBIDRAGET OCH BLABLABLA! Som om kärnfamiljen inte redan premieras tillräckligt i samhället? 
 
Jag hatar dessutom ordet fosterland. Asså jag fattar verkligen inte varför jag ska prioritera mitt eget lands välfärd högre än nåt annat. Skrivit mer om denna fråga här
 
Folk mår inte bättre av att höra ditt idiotiska rabblande, den saken är iallafall säker. 

Kommentarer

  • Hanna Kriss säger:

    Vill han verkligen höja barnbidraget?! Låter väldigt okonservativt. Såna brukar vara för att höja vårdnadsbidraget?

    Svar: Kanske va vårdnadsbidraget, mycket möjligt att jag blandade ihop dom i min frustration ;) Men nu har jag slängt tidningen och kan inte dubbelkolla tyväääärr
    Mican

    2012-11-21 | 20:47:24
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Det där med att prioritera sitt eget land högre än något annat är lite konstigt. Jag tänker på det här med röstningen. Folk verkar rösta efter vad som GYNNAR dem, inte efter var dem faktiskt TYCKER. Man ska bry sig om sitt LAND, sin RAS, sin ART. Hur alla andra länder, raser och arter mår och vad dem sysslar man med skiter man fullständigt i för det angår inte en själv... Tycker vissa.

    Svar: Word.
    Mican

    2012-11-21 | 22:32:24
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Eller hur! säger:

    Och ändå är feminister för sexköpslagen, för de vet vad som är bäst för andra. Och för drogförbud och alkohol, för de vet vad som är bäst för andra.

    Så varför så upprörd över detta, din enorma hycklare?

    Svar: Ehm alltså feminister har inte nåt att göra med drogförbud och alkoholförbud. Men aja skit i feminismen, nu ska jag svara utifrån mina egna tankar.
    - Alkohol och droger påverkar inte bara individen som nyttjar dem, utan även folk omkring (i våld, våldtäkter, rattfylla etc) Så blir därför inte ett personligt val för alla inblandade.

    - Samma sak med sexköpslagen, den rör inte bara "personliga val" utan en liberalisering skulle även lätta upp för trafficking tror jag. Sen skulle det säkert bli bättre för dom som redan är prostituerade om det vart lagligt (mer kontroll över kunderna pga kunderna måste inte gömma sig) men frågan är om det är värt det...

    Så varför så jävla obildad, din enorma idiot?
    Mican

    2012-11-22 | 02:30:45

Kommentera inlägget här: