moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

E du pryd eller?

Kategori: Feminism och genus

Asså nakenhet. Varför är det så provocerande? Varför ska kroppen överhuvudtaget få så jäkla stort fokus? Kan den inte bara få vara glad och rolig (och sexig ibland då) utan att ses som stötande?
 
Att vara pryd är en mindre charmig egenskap. Jag gillar skarpt genusfotografens inlägg om glada kroppar, där han lagt upp denna härliga bild:
 
 
Bilden föreställer en jävligt glad kvinna som dyker ner i vattnet på ett kul sätt, en skön sommarkväll. Hon la upp bilden på facebook (som spärrade henns konto) och på sin blogg. Hon är så jävla skön när hon ger svar på tal till kritiker:
 
På riktigt. Tar ni anstöt? Då föreslår jag att ni arbetar med det. Man ser två bröst som kränger sig av centrifugalkraften och lite könshår. Har ni inte sett mer än så är det nog dags.
 
Jag kan verkligen inte förstå rädslan för nakenhet. Varför måste kroppen va så hemlig hela tiden? Nej dags att jobba bort prydheten i samhället! Who's with me?

Kommentarer

  • Elin Lindblom säger:

    Kul att du gillade länken :).

    2012-10-18 | 10:08:13
  • Marta säger:

    Cool bild!

    2012-10-19 | 14:03:33
  • CESSI säger:

    Gillar din tanke skarpt! Men som jag skrev på min blogg så tycker jag samtidigt att budskapet försvinner om feminister börjar springa runt nakna, jag tror personligen att de allra flesta har svårt att ta sådant på allvar.

    Svar: Det är mycket möjligt att du har rätt i det.
    Mican

    2012-11-08 | 16:38:03
    Bloggadress: http://cessis.spotlife.se

Kommentera inlägget här: