moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Fråga en hårig feminist

Kategori: Whatever

Varför undviker jag att ge folk komplimanger för kläder eller ny frisyr?
 
Eller nåt annat du vill veta om mig eller världen. Fråga va som helst. Om normer, min favoritfärg eller om hur jag hycklar. Jag lovar att svara på alla frågor! Fråga "elakt" om du vill, jag är så jävla självgod att jag tål det. Jag samlar in frågor under 24 timmar och ger svar imorrn kväll. Kul va?

Bara skicka frågorna i kommentarer till det här inlägget. Ni måste faktiskt fråga grejer för annars känner jag mig övergiven och ointressant ;)

Kommentarer

  • Nisse säger:

    Jag har ingen fråga, men jag vet inte om du har nått allmänt kommentarsfält, så jag skriver här ändå. Jag skulle bara säga att din blogg är väldigt bra och välskriven. Och att jag hoppas att du inte får utstå så många jävliga kommentarer från killar utan koll, som så många andra feminister får göra på nätet.
    Håll fanan högt, krossa patriarkatet!

    2012-10-16 | 17:11:17
  • Blubbet säger:

    Är du flata?

    2012-10-16 | 17:12:43
  • Mattias säger:

    Hur slutar Tyskland - Sverige ikväll?

    Svar: Haha kan ju inte vänta med att svara på den här tills imorrn. Men jag gissar på 2-1 till Sverige (okej egentligen 3-1 till Tyskland fast vill ju inte säga det högt så folk tappar tron)
    Mican

    2012-10-16 | 17:22:11
  • Kul säger:

    Du kämpar för att gå ifrån beteenden som grundar sig i normer och ideal har jag fattat.... Men finns det något tillfälle då du fortfarande sviktar och gör det som förväntas? Och om svaret är ja... Vad är nästa förändring av dej själv i ditt krig mot ideal?

    2012-10-16 | 17:23:13
  • tess säger:

    Kul att du skaffat blott mican :) kommer du tillbaka till fotbollen ? :)

    // grotesco

    2012-10-16 | 18:56:28
  • Okänd säger:

    Jag undrar varför du tycker att ge sina barn komplimanger för sitt utseende kommer att få dem att grunda sitt självförtroende till sitt yttre? Barn kan behöva höra från någon att dem är vackra. För dem kommer hela sitt liv få höra annat från andra personer. Och även om du uppfostrar dem och säger att dem inte behöver bry sig om sådant, så kommer det fortfarande att ta hårt på dem, eftersom att idealen finns idag!
    Jag tycker du skrivit många bra argument och jag tycker du ska fortsätta. Men sen ibland tycker jag att du kan gå för långt för att verka som att du inte är som alla andra. Och du får det låta som att det är så hemskt att säga till sitt lilla barn: Åh vad fin du är idag!
    När jag får höra det av mina föräldrar blir jag glad, inte utseende fixerad...

    2012-10-16 | 19:07:02
  • Nike säger:

    När har du tid att ses nästa vecka, haha :>
    I övrigt så har jag tyvärr ingen fråga förutom om du möjligtvis är sugen på att baka scones?

    2012-10-16 | 20:36:11
  • Anonym säger:

    Hur ser du på män som rakar/vaxar sina kroppar?
    Är de också slavar under det hårfobiska samhället?

    2012-10-17 | 12:50:26
  • Anonym säger:

    Jag diggar dig Mican! men jag undrar hur din motpart/pojkvän ser på att du inte rakar dig?
    I mina fall som jag varit med om så har killen/pojkvännen undrat när jag liksom ska raka mig igen för att det kommit stubb!?
    sorry att jag kanske frågat lite väl för sent..

    2012-10-17 | 20:17:49

Kommentera inlägget här: