moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag har rakat benen!

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Okej jag erkänner. Mina håriga ben var bara ett konstprojekt a'la widerstedt. Så nu är dom rakade igen.
 
Nä men skämt åsido. Jag har svikit pälskampen! Men faktiskt inte för att jag fått skit pga hårigheten, eller för att jag inte känner mig hemma i det. Faktum är att jag började trivas rätt bra med mina håriga ben efter ett tag. I början kändes det konstigt och jag kände mig obekväm och nästan äcklig, men sen gick det över och vart liksom ingen big deal. Snarare att jag kan sakna stråna nu, dom blev ju liksom en del av min identitet och mitt "trots".
 
Så varför mördade jag pälsen? Jo för att jag älskar att ha strumpbyxor på mig. Och det gjorde liksom ont i hårstråna då, "luggades". Blev alldeles öm i bena på kvällen efter en dag i trikåer. Fett ovärt.
 
Så nu vet ni det. Fast jag kommer fortfarande kämpa mot hårfobin i samhället, så att det blir accepterat för tjejer att va håriga (dom som ändå inte gillar strumpbyxor då).

Kommentarer

  • Michis säger:

    Jag tycker ändå man ska göra som man vill. Men jag är väl inte ashemlig med att jag inte rakar mig mellan bena men att jag dör om sambon inte gör det hehe.. Däremot så tycker jag det kliar så mkt på bena när de blir föör ludna och jag tycker att jag luktar lite mer under armarna när de är ludna. Jag kämpar på motsatt håll ist jag är FÖR rakning men på killar OCKSÅ. Hur mys är det att ligga på kvällen o gossa i en hårig armhåla liksom? Är man ihop med mig får man antingen raka armhål eller inte ha sådant goss :D

    Och liksom killar med ludna ben, jag spyr! Lika "illa" det eller t o m värre än om tjejer är det enligt mig.

    Men så tycker jag o alla tycker verkligen olika!

    Svar: Exakt. Du får tycka om rakat såklart, och andra också. Dock tror jag att det kan vara svårt att veta om en gör som en själv vill, eller om en gör det för att det förväntas och skapar en falsk vilja.
    Fast blir jobbigt när folk ska skylta med det och skrika ut sina personliga preferenser som om det vore allmän lag (nu menar jag inte det du säger) till exempel i fallet med hon som visade hårig armhåla i melodifestivalen. Genast ska folk påpeka hur äcklig hon är och hänvisar till yttrandefriheten. Men yttrandefriheten innebär inte att en ska säga helt onödiga saker bara för att.
    Mican

    2012-10-30 | 08:38:55
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här: