moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Mer om våldtäkt

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Jag vet kvinnor som blivit våldtagna som visst tyckt det var jobbigt, men sen var det inte så mycket mer med det liksom. Life goes on och de lever lyckliga familjeliv idag. Att en våldtagen kvinna är förstörd för livet och aldrig mer kommer kunna njuta av sex är ingenting annat än en myt. Som kanske stämmer för en del men inte för de flesta.

Samhällets syn på våldtäkt som om det vore det absolut värsta som kan hända en person, tror jag är mer traumatiserande än själva våldtäkten. Faktiskt.

Kommentarer

  • --- säger:

    Min faster blev våldtagen för några år sedan. Hon bodde i en lägenhet då med 2 hundar. Efter det var hon rädd att gå ut och hon flyttade hem igen i 1 år. Hon berättade inte detta för mig fören 1 år efter. Hon skämdes och var diskriminerad. Så våldtäkt för mig är något av det värsta som kan hända. Att någon kan diskriminera en människa på det viset. Jag vet inte hur min faster känner idag pga detta, men hon har efter det gått på IPO träningar med sina hundar (en sorts polisträning) så det säger väl något....

    Svar: Jag säger inte att folk inte har rätt att vara traumatiserade efter en våldtäkt. Det enda jag säger är att tron att ALLA måste vara traumatiserade efter en våldtäkt är både fel och skadlig. Det finns inga känslor som är fel, en får känna att det är det allra värsta som har hänt, precis som en får känna att det va jobbigt men inget livsavgörande.
    Mican

    2012-10-16 | 20:14:34

Kommentera inlägget här: