moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Räkna hur många fulla tonåringar du ser ikväll

Kategori: Whatever

Asså alkohol - du är så jävla onajs. 
 
Fatta va mycket skada allt drickande gör i samhället. Inte bara missbruk utan också allt våld som uppkommer i samband med alkohol. Alla våldtäkter. Alla jobbiga situationer. Alla tonårsfyllor som slutar i ångest på ett eller annat sätt.
 
Så inte värt det för att individer ska ha frihet att "välja själva". För after all, du väljer inte själv om du ska bli påkörd av en rattfyllerist. 

Kommentarer

  • SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma säger:

    Usch, obehagligt att tänka på. Så lätt att se på det som att "jaja, det tillhör tonåren!" men alltså nä, det kan verkligen gå riktigt illa. Tänker särskilt på det när jag har en 15-årig syster 40 mil härifrån som som har föräldrafritt "kompismys" ikväll... Hua.

    2013-04-30 | 19:11:11
    Bloggadress: http://minasannaord.wordpress.com
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Håller med. Nykterist och stolt :)

    2013-04-30 | 21:19:03
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Angelica säger:

    Min morfars syster blev påkörd av en rattfyllerist. Hon dog.

    Ikväll var bussen full av tonåringar. Jag hoppas att de var på väg mot någonting vettigt. Särskilt ett gäng flickor i högstadieåldern som pratade högt och glatt. När jag såg dem hoppades jag verkligen att de inte skulle dricka sig fulla på en fest ikväll.

    2013-04-30 | 22:55:05
    Bloggadress: http://www.whirlwind.nu
  • pelle pettersson säger:

    haschet räddade mig från att bli alkis,men det kan en .inte direkt dra nån lärdom av

    2013-05-01 | 12:07:20
  • Linnéa säger:

    Instämmer helt! Jag drack en hel del när jag var yngre, fram tills för kanske två-tre år sedan, nu har jag varit helnykter i över ett år och saknar aldrig någonsin alkohol! Jag känner snarare mer och mer att alkohol borde förbjudas! Men det vågar man ju inte säga högt, för jag känner inte en enda människa som inte dricker, åtminstone någon gång ibland.

    2013-05-01 | 16:49:51

Kommentera inlägget här: