moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Vågar ni sola topless?

Kategori: Feminism och genus

Asså stränderna här i Fuerteventura - så jävla najs. Inte bara för att dom är vackra och jadajada, utan för att det är så jävla skön stämning.

Folk som går i badkläder.
 
Kvinnor som går topless.
 
Folk som går spritt språngande nakna.

Alla på samma strand, inget knussel. Det är bara kroppar liksom. Inget utvärderande eller granskande eller stirrande. Tänker på allt fuss det skulle bli i Sverige om nån gick spritt språngande på stranden, det är liksom inte accepterat. Konstigt egentligen, det där med nakenfobi. Varför kan folk inte få va nakna på stranden? Jag har iallafall inget problem med att andra är det.
 
Själv behåller jag gärna trosorna på men bikinitoppen åker av. Både på stranden och i havet. Så jävla skönt att sola/bada med brösten i det fria, ogillar ju saker som sitter åt kring bröstet överhuvudtaget.
 
Tycker ni att det är okej att gå naken på en strand? Att som kvinna gå barbröstad?

Kommentarer

  • LadyLatrodectus säger:

    Tycker absolut att det är okej. Vare sig det är snoppar eller tuttar, det är ju bara kroppsdelar liksom. Det är så mycket tabu över kroppar och sex att det är ju skrattretande. Vet dock inte om jag skulle våga göra det själv, i alla fall inte i Sverige. Utomlands tror jag skulle bli lite lättare. Det känns som att vet är vanligare också, och folk skulle inte reagera lika hårt. Har rätt så rejäla bomber själv och folk glor ju fan nog som det är när jag har kläder som täcker hela härligheterna, och jag är sedan barnsben obekväm med det, osäker och utsatt som man varit. (Blivit kallad Pamela, blivit utstirrad, tafsad på, hatad av tjejer som tyckt jag varit en hora för att jag fick denna oönskade uppmärksamhet, ectectect) Bland vänner har jag däremot inga problem alls. Då är jag naken oftare än jag har kläder på mig. Typ.

    2013-04-19 | 23:35:21
    Bloggadress: http://ladylatrodectus.blogg.se
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jag tycker definitivt att kroppar borde avsexualiseras. Bara för att någon går topless betyder inte det att hen vill våldta dig liksom. Nudism borde bli mer accepterad, absolut. Jag förstår dilemmat dessa människor sitter i när samhället i princip kallar dem för perversa enbart för att de ogillar kläder.

    PS. Är själv rätt avslappnad när det gäller nakenhet. Går ofta runt naken innan dusch även om det är folk hemma. Ingen big deal liksom, man är ju naken när man duschar så wtf?

    2013-04-20 | 00:09:59
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Lesthis gothworld säger:

    Jag skulle ärligt talat inte våga tror jag. Jag har inget emot att andra gör det, men själv skulle jag nog inte kunna bete mig normalt om jag var topless på stranden haha!

    2013-04-20 | 11:59:36
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Amadeus säger:

    Topless tycker jag absolut borde vara helt okej, både för män och kvinnor. Det är en jämställdhetsfråga för mig. Jag hoppas att vi kan gå mot ett samhällsklimat där det är okej för kvinnor att visa bröst och bröstvårtor på samma sätt som det är det för män, och då är ju stranden det självklara stället att börja på.

    Helt naket kanske jag skulle ha lite svårt för dock. Fast jag vet egentligen inte, det är väl mest en fråga om vana.

    2013-04-20 | 23:17:23
  • Tjabo säger:

    Det är dax för oss yngre grabbar att dra på badbyxorna också... ja ni läste rätt badbyxorna. Inget för fegisar, många av mina polare har inte stake att göra det, men med rätt kropp är det fan snyggt. Italienarna och brassarna har fattat det

    2013-06-09 | 00:09:14
  • lovisa,anna,johan o emma säger:

    Vi 4 klasskompisar åkte till Fuerteventura 2v i höstas och delade ett familjerum Vi började med att va topless för det var ju i princip alla De va hur najs som helst.Men sen snacka vi med våra grannar som va 2 tyska kvinnor typ 40 eller så och dom tog med oss till ett ställe på stranden där alla var helnäck.Vi sover helnäck alla 4 men ändå kändes lite läskigt att ta av sej precis allt när det fanns andra runt om .Fast vi vande oss skitsnabbt alla fyra och vi bada o sola nakna sen resten av tiden Och visst funkar det att va utan badkläder på en strand. Ingen bryr sej o man blir härligt brun precis överallt Så vi kommer helt klart att göra om det.Hoppas nu alla andra vågar prova o uppleva hur härligt o befriande det är Kram på er

    2014-01-30 | 12:08:26

Kommentera inlägget här: