moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag är nyfiken på vem du är!

Kategori: Whatever

MEEEEN HEEEEEEEJ KÄRA LÄSARE!!! (flirtar lite så att du ska ge mig det jag vill åt).
 
Vem fan är du? (går över till hård & rättfram stil).

Nämen ärligt talat, jag är sjukt nyfiken på om jag har någon läsare som INTE skulle klassa sig själv som genusmedveten/intresserad-av-genus. Som hänger här av nån annan anledning. Du behöver ju liksom inte säga vem du är, men ba göra ett avtryck. 

Varför läser du min blogg, om du inte är intresserad av genus? Det skulle jag vilja veta :)

PUSS PUSS! (åter till flirtandet).

Kommentarer

  • Elin säger:

    Hej!
    Jag är klart intresserad av genus och vill bli mer medveten och lära mig allt jag kan! Därför läser jag din blogg. Har inte gjort det så länge, ett par månader kanske. Men jag gillar den verkligen!

    Svar: Hej Elin! Kul att du är nyfiken på genus, och jättekul att du gillar min blogg :) Jag kan också rekommendera dig (om du gillar genus och diskussioner kring det) att gå med i facebookgruppen Varför apor aldrig bär rosa klänning (där länkas ofta intressanta grejer kring ämnet, och många bra diskussioner) :)
    Peace out!
    Mican

    2013-08-13 | 10:25:35
    Bloggadress: http://utepavischan.blogspot.se/
  • Linus säger:

    Hej! Jag är en människa på 26 år, anser mig själv vara vänster antirasistisk radikalfeminist, typ. Jag har läst din blogg i kanske 4 månader eller nåt sånt, och gillar den väldigt mycket och håller med om runt 90-98% av det du skriver ungefär :) I tillägg till din blogg läser jag även Lady Dahmer, Hej Blekk, Laks, Genusfolket, Genusfotografen, Hanapee m.fl. Så, det var jag! Tack för en fin blogg! Kram

    Svar: Tja, kul att ha dig här! Haha då har du samma bloggläsarvanor som jag :P Vill dock tillägga Fanny/Arsinoe men annars helt samma!
    Mican

    2013-08-13 | 11:12:58
  • Angelica säger:

    Jag är en 30-årig feminist och vänsterpartist. Feminist har jag varit så länge att jag inte längre minns hur jag blev det.

    2013-08-13 | 11:49:04
    Bloggadress: http://www.whirlwind.nu
  • Tatiana säger:

    Hmmm......jag tror jag har last din blogg sen i Julas nangang, upptackte din och Lady Dahmers bloggar samma dag. Laser for att jag ar intersserad av att se vad andra manniskor tycker och tanker, vill hela tiden lara mig nagot nytt och utveckla mig sjalv som person. Tycker din blogg ar bra, darfor har jag fortsatt med att lasa den. Jag foddes i Polen, vaxte upp i Sverige och nu bor jag i USA. Anser mig sjalv vara en global citizen neohippie. Och feminist.
    Du maste kolla in min blogg senare i Augusti da jag ska ga till Burning Man (Nevada). Tror det skulle vara nat for dig!

    Svar: Global citizen neohippie - ingen aning om vad det betyder men lät förjävla coolt :D Jag får kolla in din blogg sen!
    Mican

    2013-08-14 | 04:54:07
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com/serendipity
  • Emma säger:

    Hej! Jag är en fjortonårig tjej. Jag är intresserad av allt som har med typ jämställdhet, rasism osv. Jag läser din blogg främst för att hitta argument när vi diskuterar i skolan och med mina vänner, för jag bor på orust vilket är en liten ö med väldigt mycket fördomar. Jag tycker att din blogg är superbra och blir jätteinspirerad och ska nu gå med i vänsterpartier. YAY!
    Kram Emma

    Svar: ÅÅH YAY! :D Go Emma!
    Mican

    2013-08-14 | 21:05:49
    Bloggadress: http://flev.blogg.se
  • pelle pettersson säger:

    jag är 64 år ,gift ,tre vuxna barn ,driver ett litet jordbruk med ekologisk matproduktion sedan 1972.
    har varit feminist i ungefär 40 år, .jag tycker att det är jättekul att se hur diskussionen går, gillar din blogg även om jag ofta tycker annorlunda

    Svar: 40 år, det är coolt!
    Mican

    2013-08-15 | 08:52:16

Kommentera inlägget här: