moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Nej, jag måste inte respektera dig och dina skeva åsikter

Kategori: Rasism och fascism

Alltså jag blir gaaaaaaaaalen på folk som ska försöka skapa "fred" i en hetsig debatt och ba säger saker i stil med "men det är väl tur att vi tycker olika, annars hade allt blivit så tråkigt" eller typ "det viktigaste är att vi respekterar varann".
 
Och jag känner bara att nej, jag kommer aldrig att respektera en person som uttrycker starkt rasistiska, sexistiska, homofobiska, fascistiska eller andra skadliga värderingar. Tänker inte acceptera det. Jag respekterar din rätt att finnas och jag respekterar din rätt att ha en åsikt, men i övrigt kan du knulla dig själv i röven med en högaffel. 
 
Jävligt lätt för en priviligierad person att sitta där och tycka att det inte är så jävla viktigt vilka åsikter som sprids eller vilken politik folk för. Men fan skaffa lite jävla insikt i att POLITIK PÅVERKAR MÄNNISKORS LIV och därav kan inte alla ha debatter som en kul hobby där det viktigaste är att alla åsikter respekteras och alla får komma till tals och vi alla älskar varann ändå. Det är blodigt allvar. 
 
Så trött på synsättet att värderingar och åsikter skulle va så himla ofarliga. Fatta att hela samhället bygger på värderingar och att du kan välja att bidra till att reproducera skadliga värderingar i samhället, eller att motverka dom. 
 
Tänker börja avsluta med den här bilden varje gång nån börjar dilla om att alla har rätt till sin åsikt. Kombinerat med ett fuck you. 
 
 

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    annan åsikt än jag heter det.satsförkortning ;än jag har.SÅ ÄR DET BARA

    Svar: DEAL WITH IT HEHE
    Mican

    2013-12-08 | 16:12:51

Kommentera inlägget här: