moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Angående våldtäkt, kvinnor och män

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Svarade på ett inlägg inne hos Anny Berglin, som lyfte fram att en del alltid ska rycka ut och könsneutralisera när en talar om exempelvis hur våldtäkt drabbar kvinnor. Here goes:

Blir också irriterad på att folk ska dra upp "men männen dåååå!!!" varenda jävla gång en lyfter en kvinnofråga. Inte i kombination med att diskutera frågan utifrån kvinnor, utan enbart försöka vända debatten. Sabba debatten?

Jag ser ett stort problem i att män alltid ses som överkåta, och att det finns en bild av att en kvinna inte kan våldta en man. Att det bara skulle ses som sexigt att en kvinna började rida av sin sovande make som hade stånd i sömnen (fast det är våldtäkt hon vet ju inte vad han vill).

Men detta ändrar inte att jag tycker att det är ett stort problem att kvinnans kropp utnyttjas, att det generellt sett är män som tar sig friheter gentemot kvinnor - och att detta inte ses som ett problem av många.

Att lyfta fram något som drabbar kvinnor är inte samma sak som att förneka att samma sak kan drabba män. Men ibland kan samma problem ha olika orsaker, och behöva åtgärdas på olika sätt. När ska folk fatta det?

 

                                             
 
Kolla dom idiotiska kommentarerna asså...Den som inte tycker det här är våldtäkt är fan totalt jävla körd i huvudet. Ärligt talat, häng dej själv. Ja, världen skulle bli en mycket bättre plats då (såvida du inte är en vilsen tonåring då kan du ju bilda dej själv istället).

Kommentarer

  • Idun Skuggbarn säger:

    Vad fan är det för fel på människor? Orkar inte. Hur kan folk ens leva i tron att bara för att en är tillsammans med/har haft sex med någon tidigare så är allt helt plötsligt tillåtet?! Blir så djävla arg att sådana här åsikter fortfarande florerar bland människor!

    Svar: Det är helt sjukt!
    Mican

    2013-02-02 | 14:21:40
    Bloggadress: http://skuggornasdotter.wordpress.com/
  • Libby säger:

    "Ärligt talat, häng dej själv. " dagens bästa.

    2013-02-02 | 14:27:39
  • ett ritstift i din rumpa säger:

    *kräks*

    2013-02-02 | 16:30:19
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com
  • Jojjohanna säger:

    Om man inte "strider emot" är det ju ingen våldtäkt. För när en sover och blir "överraskad" har en ju så stor chans att kunna "strida emot"!!! Puckon!

    2013-02-02 | 23:36:05
    Bloggadress: http://thebestforeverandnever.bloggplatsen.se
  • Angelika säger:

    Jag undrar hur kommentarerna hade sett ut om det var en tjej som körde upp en dildo i baken på sin kille.

    Svar: Hade vart intressant!
    Mican

    2013-02-03 | 00:47:33
  • Maj säger:

    Kul att det bara var killar som kommenterade, vilken knäpp syn de har :OOOO

    2013-02-04 | 09:38:05
    Bloggadress: http://majckj.blogg.se
  • Anonym säger:

    Skrämmande.......!
    :(

    2013-02-04 | 12:25:00
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com
  • Inspire me, Darlin' säger:

    Det är alltid kommentarerna som gör en argast. Jag vet inte ens varför jag läser dom...

    Jag är glad att jag hittade hit till din blogg idag iaf <3


    Svar: Jag veeet! Bra att du är här du är så välkommen :)
    Mican

    2013-02-05 | 02:22:41
    Bloggadress: http://inspiremedarlin.blogspot.com
  • f säger:

    Usch. Blir äcklad av vilken syn människor har när det gäller våldtäkt. Jag blev våldtagen när jag var 15 år, det första polisen som förhörde mig frågade var " Var du oskuld? Hade du druckit? Vad hade du på dig?".
    Ursäkta? hur som helst så trodde ingen på mig. Jag brukade ju ha sex ganska ofta, kunde klä mig utmanande och jag hade ju druckit. Så, varför skulle jag bli trodd? Jag blev ifrågasatt av allt & alla. Alla i min omgivning, t.o.m mina vänner. Det pratades bakom min rygg om hur jag ljugit för att försöka få pengar. Jag var bara 15, vart är det rättvist? Hur kan man vända ryggen mot den som behöver mest hjälp? Och jag är säkerligen inte den enda som fått utstå detta. Jag har helt tappat tron på mänskligheten. För det finns inte längre någon som bryr sig.

    Svar: Finns inget rättvist alls i hur du blev bemöt. Fan va sur jag blir på alla idioter som inte trodde dej! Hur jävla dumma i huvet kan människor va asså! Finns människor som bryr sej, men inte tillräckligt många :(
    Cred till dej som kämpa trots att du inte fick bra stöd! <3
    Mican

    2013-02-07 | 12:31:44

Kommentera inlägget här: