moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag provoceras inte av tjejiga tjejer längre

Kategori: Feminism och genus

OMG jag har blivit en lite bättre, ödmjukare och godare människa tror jag. Förut kunde jag bli extreeeeemt trött på girly girls, fick liksom usch-vibbar för kände det som att dom personifierade den förtryckande könsrollen. Typ äcklad. Såhär kände jag förut då.

Men nu är jag alltså befriad från det här tänket :D Asskönt. Men jag tycker fortfarande att alla som följer normer ska granska sig själva kritiskt, för sin egen skull, för att ta reda på om det verkligen är vad en vill eller om det bara handlar om vad en förväntas vilja.

Hej hej vi kan nog bli kompisar ändå!
 
 
 

Kommentarer

  • Mathilde säger:

    kul att du har en lite annorlunda blogg, jämfört med alla andra. =)

    (Har du lust att göra ett bloglovin byte? Ha en bra dag=D)

    Svar: Kul att du tycker det!
    Nej tack jag avstår! Ha en grym kväll du med :)
    Mican

    2013-01-22 | 16:19:35
    Bloggadress: http://carmenmathilde.blogg.se
  • Mathilde säger:

    SV: =D

    2013-01-22 | 21:13:25
    Bloggadress: http://carmenmathilde.blogg.se
  • Miffoela säger:

    Hej där!

    Hittade din blogglänk hos Blondinbella alldeles nyss och har endast hunnit läsa några inlägg. Men jag känner att jag kommer gilla din blogg, mycket. Ja, jag kommer bli provocerad ibland, men jag kommer desto oftare hålla med dig!!

    Dock är jag just en sådan där "girlie girl", nåja, vid första anblicken kanske. Jag är vad samhället skulle kalla "flickig" eller "kvinnlig". Men precis som du älskar jag geggamojja (svampfotbollen), jag är grövre i munnen än de flesta killar jag känner (och definitivt grövre än alla tjejer jag känner) och jävlar om någon skulle försöka objektifiera mig. I skolan har jag lett heta debatter om "kvinnor och män" och den bästa uppsatsen jag skrivit handlade om mäns våld mot kvinnor.

    Fan vad långt det blev nu... Anyways, du verkar cool så jag läser vidare. Haha, take care

    Svar: VÄLKOMMEN! :D Kul att du är här, jag ser fram emot att höra vad du provoceras av och vad du håller med om :)
    Mican

    2013-01-23 | 15:24:30
  • Tatiana säger:

    Vad bra! Man vet aldrig, du kanske kommer att bli bastis med en cool girly-girl nan gang......

    Svar: Ja vi får la se va som händer i framtiden :)
    Mican

    2013-01-24 | 08:34:01
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com

Kommentera inlägget här: