moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Tafsade han nyss på mej eller?

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Var ju i Budapest över nyår och då vill en ju va lite kulturell liksom. Så jag o killen gick till ett sånt här awesome badhus med varma källor utomhus. Fan va fint och mysigt det va!

Dom hade en liten "rondell" typ där en kunde följa med i vattenströmmar utan att simma. Askul! Hade en gubbe framför mej som simmade mitt i strömmen och typ tog upp hela platsen (annars kunde man lätt simma minst två bredvid varann). Och jag ba fuck that här ska jag förbi! ;) När jag åkte förbi honom TROR jag att han tafsade på mej. Hände två gånger. Men asså jag vet ju inte säkert.
 
Tycker såna situationerär så jobbiga. Ska jag konfrontera skälla ut honom eller inte? Vill ju inte hänga ut en oskyldig. Hade vart bättre om det va en tydligare tafsning liksom. Vet ju själv med mej att jag oavsiktligt råkat tafsa folk på röven i tunnelbanan typ. Hade skämts ögona ur mej om nån trodde det va medvetet. Fy fan.
 
Nåt tips?

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Tafsa tillbaka ;)

    Svar: Haha men ännu värre då om han va oskyldig från början ;) Men kanske kan man fråga "tafsade du nyss på mej?" så får han iaf chans att förklara sig...
    Mican

    2013-01-07 | 17:29:34
  • Emelie säger:

    Svar:

    Hehe nej jag kräks inte om jag springer innan frukosten men kanske om jag skulle göra det precis efter... :P

    2013-01-07 | 20:07:57
    Bloggadress: http://emeliejuliusson.blogg.se
  • Emelie säger:

    I en sån situation skulle jag inte göra något. I alla fall inte om jag tror. Om jag var helt säkert skulle jag nog säga till!
    Jag tycker man kunde kanske ha frågat i den situationen....

    Svar: Nä så kände jag oxå så jag sa inget! Jag skulle ju också kunna vart iskall och liksom ställt mej nära honom i tafsningläge fler gånger så att jag kunde se om det va med flit eller inte ;)
    Mican

    2013-01-07 | 20:09:45
    Bloggadress: http://emeliejuliusson.blogg.se
  • - säger:

    Är kanske lite trögtänkt, men vilken bild menar du, den där jag sitter på tågspåret? ^^

    Svar: Nej den som du skickade till VKM :)
    Mican

    2013-01-07 | 21:55:24
    Bloggadress: http://nineteentwothousand.blogg.se/
  • - säger:

    Såg din andra kommentar också, jo, men det är ju bättre att bara äta kött ibland än att äta det varje dag, varje måltid. Folk pratar ju så mycket om hur det skulle vara naturligt att äta kött, ja, men mest en gång i veckan i så fall. Tror nog att de flesta värderar människor högre, vilket trots allt är lite konstigt, då ingen annan art förstört så mycket som oss... :/

    Min text var ju lite aggressiv, skrev den för ett tag sen så jag precis haft en diskussion med en person som typ varje dag ifrågasatte min vegetarianism, duvet en sån som kan ge en en bild på skinka och ba "men huuur kan du avstå från de häääär, tänk dig att äta deeen". Typ så. Fattar att folk äter kött, men, som du säger, omöjligt att förstå folk som ifrågasätter vegetarianer/veganer.

    Svar: Är väl för att jag själv är människa som jag värderar människor högre än andra arter. Ogillar dödande av djur i onödan (även insekter) så borde egentligen kritisera köttätande ännu mer men en orkar inte ta alla perspektiv samtidigt, vi får dela på bördan ;)
    Men asså jag håller helt med dej om att det är en sjuk köttnorm. Trött på att folk inte kan tänka utanför ramarna.

    Har du förresten ingen svarsfunktion i ditt kommentarsfält? Du får skriva här men ba undra.
    Mican

    2013-01-07 | 21:59:53
    Bloggadress: http://nineteentwothousand.blogg.se/
  • VILDAH säger:

    Samma sak hände mig på festival i somras. Blev tafsad på (två gånger vid samma tillfälle). Första gången vände jag mig bara om och försökte blänga ut närmsta eventuella skyldiga. Andra gången vände jag mig om och sa åt han som jag trodde var skyldig och frågade vad han höll på med. Fick till svar att jag skulle vara lite glad. Bad honom säga åt sina kompisar att lägga av. Så, ja - konfrontera! Eller fråga med kraft, i alla fall!

    Förresten, http://vildah.blogg.se/2013/january/recept-rotfruktssoppa.html till dig som vill ha tips på bra vegmat!

    Svar: Bra förslag! Modigt gjort! Tack för tipset :)
    Mican

    2013-01-07 | 22:33:33
    Bloggadress: http://vildah.blogg.se

Kommentera inlägget här: