moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Förde in penis i kvinnas brevinkast

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

SÖLVESBORG. En penis tittade fram i ett brevinkast på Östra Storgatan i Sölvesborg i lördags kväll. Det var en kvinna i 50-årsåldern som utsattes för det sexuella ofredandet.

Tidigare på kvällen observerade kvinnan en okänd man i 30-årsåldern som följde efter henne, skriver bltsydostran.se. En stund senare, då kvinnan var i sin lägenhet, hörde hon krafsande ljud på ytterdörren. En penis som stoppats in i brevlådan blev upptäckten då hon undersökte vad som hände. Så fort kvinnan öppnade dörren sprang den misstänkte mannen från platsen.

Alltså det här med vissa män och att ta sig friheter. Jag blir inte klok på det. Vare sig det handlar om att börja småjucka mot nån tjej på dansgolvet, kyssa en random brud eller stoppa in en kuk i brevinkastet. Det är inte roligt, det är inte okej, och det är inte kvinnans ansvar att ta avstånd från dig. Det är DITT ansvar att ta reda på om ditt agerande är välkommet eller inte (och detsamma gäller förresten en kvinna som tänker spontankyssa en random kille, NEJ. Även om det är lite skillnad för män möter inte detta konstanta tjat-raggande och blundande-för-signaler). 

Överallt träffar kvinnor på män som tar sig friheter, det går inte att värja sig. Igår berättade killens syrra om hur hon inte kunde få ligga och sola ensam utan att en kille skulle lägga sig tre meter ifrån henne (fastän det fanns massor av utrymme omkring) och stirra slemmigt. Det är inte hennes ansvar att säga ifrån, det är hans ansvar att fatta att hon blir obekväm när hon typ vänder sig bort från honom och ser allt annat än road ut.

Och samtidigt är det väl lite förståeligt det här med att många män inte läser av "stick-härifrån-signaler" för vi får ju lära oss att kvinnor säger nej men menar ja och att det är männens uppgift att liksom tjata fram intresse. Att kvinnor inte kan ta kontakt själva utan att männen bär ansvar för allt sånt och att de måste vilja uppvakta trakassera snygga brudar no matter what. Folk tror liksom på allvar att det är så det är, att kvinnor måste bearbetas. Trött på skiten.

Jag lovar, den kuk som sticks in i min brevlåda. Jag hämtar saxen.

Kommentarer

  • Tetra säger:

    Jag tänker mig att det är ett brevinkast med en sån där liten metalllucka ovanpå. Bara tanken på att någon skulle komma hem till mig (om jag hade bott i lägenhet) och sticka in sin penis i mitt brevinkast får mig att vilja med full kraft sparka ner metallluckan. Underbara tanke! ^_^

    2013-07-16 | 16:01:54
    Bloggadress: http://tetriminos.blogspot.se
  • P säger:

    Hade tagit kuken och dragit så jävla hårt i den att idioten inte kunnat pissa riktigt på resten av livet. Förbannade äckel.

    2013-07-16 | 16:26:33
    Bloggadress: http://bloggfanskap.blogg.se
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Väl skrivet! Det sista fick mig dock att skratta högt! xD

    2013-07-16 | 20:18:32
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Shamandalie säger:

    Haha! Fram med saxen bara ;) Äckligt fenomen det där med att killar inte kan sluta trakassera och fatta att en inte vill ha deras 'uppmärksamhet och komplimanger'. Usch.

    2013-07-16 | 23:01:23
    Bloggadress: http://shamandalie89.blogspot.com
  • Hanna säger:

    Hände mig precis nu, har köpt en kjol (fett snygg förövrigt) som ibland sitter lite knasigt och har ganska mycket mönster och drar till sig myclet uppmärksamhet på de viset. Jag nojade lite över den på vägen hem nyss. Om den var för kort oxh för uppseendeväckande. Så kör en bil förbi med en gubbe, han kör förbi mig i typ 20km/h och stirrar som en gris. Först blev jag skamsen och drog mer i kjolen men sen blev jag så jävla arg och irriterad och kastade en mördarblick på honom. Jag tycker jag har en snygg kjol men jag BAD inte honom genom att stirra ge mig sånt jävla obehag och börja typ jogga hem klockan tolv mitt på dagen för att jag blev rädd och äcklad!

    Svar: Fett synd att han inte krockade och dog, den grisen.
    Mican

    2013-07-18 | 12:18:29
  • Tatiana säger:

    Om man stoppar sin kuk i en frammande manniskas brevinkast sa fortjanar man att fa den avhuggen!
    Jag blir sa javla forbannad nar jag ar ute och dansar o nan frammande snubbe kommer upp bakifran o forsoker trycka upp sitt ackliga skrev mot min bak. Manga tjejer reagerar inte tillrackligt starkt utan typ fnittrar lite......jag sager att det ar bast att du backar undan annars sa far du en spark i kuken och jag menar allvar.
    En gang nar jag var i NYC o akte tunnelbana sa kommer en pervers snubbe krypandes bakom mig och stoppar upp sin hand snabbt under min kjol (som rackte halvvags pa laret) o forsokte ta mig pa muttan. Oj vad stryk han fick av mig o min tjejkompis efter att vi sprang efter honom och fick fast honom.
    Skumt att man aldrig hor om tjejer som tar sig sadanda "friheter".

    Svar: Det är alltid män. Starkt att slå tillbaka!
    Mican

    2013-07-18 | 22:34:19
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com/serendipity
  • affelander säger:

    Häng upp en sax vid dörren för säkerhets skull! :)
    Men det är inte alltid män....har otaliga ggr blivit påtafsad av lådvinstanter på krogen och våld är ju inte ett alternativ om man prioriterar fortsatt drickande och straffrihet framom fysisk integritet. Mina tillrättavisning brukar följas av förvåning över att jag blev sur och spekulationer om min sexuella läggning. Heterovanilla "människor" kanske kunde få fler lektioner i "safe sane consensual" i grundskolan?

    Svar: Ja, fler såna lektioner vore najs!
    Mican

    2014-02-16 | 12:35:46

Kommentera inlägget här: