moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

En feministisk föreställning

Kategori: Whatever

 
Den ska jag och killen se, bokade nyss på ticnet. Fan vad kul det ska bli!
 
Såhär beskrivs den på ticnet:
Cissi Wallin och Natashja ''Lady Dahmer'' Blomberg tar med dig på sin resa från barndomens flickor till dagens kvinnor. Hur har normer och regler kring kvinnlighet format dem?? 

En berättelse ur rå ärlighet och skratt som fastnar i halsen; om bantande morsor, tafsande killar i klassen, smygonani, att inte våga vara kåt och full, fast sen vara det ändå och då kallas "horan". Om Magnus Uggla som lärde ens farsa att "ladda bössan", om "naturlig skönhet" där inte hängpattar får finnas. 
Om att vilja vara ett "flickvänsmaterial". Och alltid nyrakad och bejakande. 
Och om hur mallen för hur en "riktig kvinna" ska vara fortfarande känns obehagligt trång.
 
Ska ni se den?

Kommentarer

  • Bönan säger:

    jag och min polare bokade PRECIS två plåtar till penntricket!
    Ska bli grymt najjs och spännande..! (=

    2013-06-12 | 11:51:06
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jag vill se den!

    2013-06-12 | 18:06:06
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Bokat! :D

    2013-06-13 | 19:32:54
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Linn säger:

    Om de kan uppföra den i Göteborg ska jag sitta på första raden!

    2013-06-27 | 01:44:34

Kommentera inlägget här: