moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Dom här äckliga pälsvästarna

Kategori: Whatever

Inte min grej att klaga på folks klädstil, men kan fan inte hålla tyst om det här. Dom här västarna? WTF? 

 
 
Det ser verkligen ut som att en klippt av svansar på små söta djur och klistrat fast dom på västen. Och asså jag är inte den som köper jätte-etiskt själv, har en gammal skinnjacka hemma och inte full koll på om lädret är fejk eller inte i skorna. Men jag vill inte tydligt utstråla djurförtryck genom dom kläder jag bär. Att köpa nåt med päls är fan ett tydligt ställningstagande, att verkligen säga att en är okej med att djur plågas sålänge jag får va snygg. Skillnad på att inte kolla så noga om läppstiftet är djurtestat. Även om det också är dåligt, olika grader i helvetet och jadajada.
 
Jämförelse:
Jag kan köpa kläder på HM fastän jag vet att det troligen är barnarbete bakom. Men inte fan köper jag en tröja med trycket "I support child labour". 

Hur fan kan en va okej med att ta så tydlig ställning i djurförtrycket? Va tror ni?
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Håller med dig. Många köper ju som du säger, inte medvetet produkter som förtrycker djur eller människor, men de som köper päls VET ju att de köper päls från ett djur, där djuret dött enbart för att bli päls. Fruktansvärda människor.

    2013-03-21 | 18:21:02
    Bloggadress: http://higgsr.tumblr.com
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Det är en viss sorts människor som väljer att bära päls. Ofta såna som typ tänker att "men ååh, kan inte alla som bara älskar djur dö??? Dem är så jobbiga!!". Ja, såna som verkligen har otur när dem tänker.

    Svar: Men jag känner ju tyvärr folk som bär päls och dom är ju inte helt dumma i huvet alltid...synd, hade vart enklare liksom. Men ändå konstig grej.
    Mican

    2013-03-21 | 19:24:30
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • ett ritstift i din rumpa säger:

    det där gör mig ungefär lika lycklig som de där mössorna med pälstofsar för några år sedan, inte alls med andra ord...

    2013-03-21 | 22:16:09
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: