moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Ett perfekt tillfälle att använda ordet hen

Kategori: Feminism och genus

Idag åkte jag buss. Ombord steg en såndär skolklass, ni vet med barn i den åldern (6-7) som pratar så jävla mycket och så jävla högt och som vissa cafeér vill förbjuda? 

Dom omringade mej såklart och satt överallt runtomkring. Några riktigt högljudda ena satt bakom. Och det gjorde mej egentligen inte så mycket men sen började dom nästan skrika och då gjorde jag nog en rätt missnöjd grimas. Och det upptäckte deras pedagog och kom fram och sa att:

- Nu får ni faktiskt vara lite tysta! HAN som sitter framför er får ont i öronen av ert skrik!

Och det va ju schysst att hon sa till och att hon tyckte jag liknade en kille, tja, fair mistake liksom med tanke på håret, osminkat ansikte och säckiga jeans. Och det är inte som om jag tar illa upp, känns rätt bra om ungarna kunde få tro att det satt en kille med noppade ögonbryn och rosablommig jacka i knät framför dom. 
 
MEN! 

Varför inte bara använda hen, i såna osäkra fall? 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Precis detta hände mig idag. Högljudda ungar fulla bussen. Du råkar inte bo i Uppsala?

    Håller med dig om att hen är ett jättebra ord i liknande situationer. Har en yngre bror som går i mellanstadiet och på hans skola använder lärarna sig regelbundet av "hen". Gillas!

    Svar: Nope bor i sthlm.
    Fan va bra! :D
    Mican

    2013-03-12 | 15:53:57
  • young fire säger:

    Anledningen till att ingen använder hen är att man kan bli anklagad som feminist. Hen- användare = feministjävel = farlig för... kanske patriarkatet?

    Svar: Jävla trams asså ;)
    Mican

    2013-03-12 | 18:39:41
    Bloggadress: http://youngfiredotnet.wordpress.com
  • Håll Käften säger:

    bra sida -> http://bastuklubben.blogspot.se/

    Svar: HAHAHA jävligt roligt! Älskar sån här ironi :D
    Mican

    2013-03-12 | 20:06:17
    Bloggadress: http://bastuklubben.blogspot.se/
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jag har också blivit misstagen för en kille. Minst typ fem gånger under tiden jag hade riktigt kort hår. Jag tyckte alltid att det var lite så där småroligt X) En tant försökte till och med övertala mig att gå ut från ett omklädningsrum en gång. Vi argumenterade typ i tio minuter och till slut fick hon gå därifrån...

    Svar: HAHAHAHAHAHAHA fy fan va roligt!
    Mican

    2013-03-13 | 11:24:41
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se

Kommentera inlägget här: