moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Grattis alla fittiga feminister!

Kategori: Whatever

Internationell kvinnodagen idag. En perfekt dag att hylla feminismen, tycker ni inte? Kanske slå på stort skriva en snäll kommentar till nån feministbloggare? 
 
Jag uppmuntrar alla att säga nåt bra om feminismen idag, för att jävlas lite med all smutskastning feminister får utså. Exempel på saker att säga:

"Feminismen behövs verkligen fortfarande, tänk att kvinnor fortfarande bedöms mest efter sitt utseende!"

"Feminismen är så jävla najs, älskar tanken på att kvinnor och män ska vara jämställda!"
 
"Självklart är jag feminist!"
 
Hur ska ni fira dagen?

Kommentarer

  • young fire säger:

    Man tackar för gratulationerna! för att lyda din uppmaning om att skriva något bra om en najs feministbloggare kan man ju börja med dig. Jag tycker att du typ alltid gör asnajs inlägg. De är inte så långa, men du uppdaterar ofta och inläggen är tänkvärda. Du är också väldigt bra på att förklara och argumentera. fortsätt blogga!!! Själv ska man fira kvinnodagen genom att baka smörgåstårta, och sura över att inte få gå ut på gatorna och skriva om feminismen. (förlåt om jag dödade stämningen) mer om det där sista finns på bloggen.

    Svar: Jag tackar för peppet! :D
    Och fett trist med ledsagarbristen du! Det suger!
    Mican

    2013-03-08 | 16:25:57
    Bloggadress: http://youngfiredotnet.wordpress.com
  • Ligneto säger:

    Firade dagen med att arbeta - få höra lite myter om jämställdhet på jobbet - komma hem - spendera eftermiddagen med en polare och lite vin :). En helt vanlig dag skulle man kunna säga. Fast det var ju fredag också så det gjorde det hela bättre :p.

    Men jag kan ju också ta tillfället i akt att säga att jag inte skulle kommentera här om jag inte tyckte det var intressant att läsa här - om inte annat för att få uppleva nya motargument mot min världsbild som jag blir tvungen att ta ställning till. Det får man fan inte hos blondinbella xD.

    Svar: Jag vill inte ens fråga om myterna...haha.
    Kul att du läser, kul när du kommenterar. Gillar också (vettiga) argument som får en att tänka till lite extra.
    Mican

    2013-03-09 | 00:18:42
  • Tatiana säger:

    "Firar" min fredagskvall med att sitta hemma, ata glass o lasa bloggar istallet for att ga till jobbet.
    SJALVKLART ar jag feminist o tackar dig for en bra blogg!
    : )

    Svar: :D
    Mican

    2013-03-09 | 06:17:08
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com
  • Schniffen | neurotisk supernörd säger:

    Jag gick på en föreläsning om atomer och på kvällen gick jag och ett nyförvärv i bekantskapskretsen i Umeå feministfestivals paradtåg genom stan. Skitkul! Sedan var det aktiviteter, kloka personer som höll tal, läste dikter och spelade musik på Hamnmagasinet (supermysig lokal) efteråt. Det bästa var den sköna stämningen och att ljudnivån i lokalen hölls på en respektabel nivå, trots att många fick stå längs väggarna. Åh vad kul det är med sådana evenemang ^^

    Svar: Va kul! :D
    Mican

    2013-03-09 | 12:24:04
    Bloggadress: http://schniffen.blogg.se

Kommentera inlägget här: