moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Macho i kollektivtrafiken

Kategori: Whatever

Män(niskor) som brer ut sig på sätet i bussar kan nu ses på sidan machoikollektivtrafiken.se.
 
Jag är själv "macho" i kollektivtrafiken genom att jag brer ut mig - men INTE på någon annans bekostnad. Vill det sitta nån bredvid, ja då lämnar jag plats åt hen. Kan bli fruktansvärt irriterad på dom som inte gör det. 

Vid ett antal tillfällen har jag hamnat bredvid män (japp, bara män) som sitter och bresar med benen så en knappt får plats. Men nuförtiden när jag blivit lite modigare och har lite mer fuck-you-kapital så vågar jag faktiskt bresa på mina ben så att jag liksom trycker lite lätt mot hans. Och då har alla dessa macho-snubbar flyttat ihop benen. SCORE!

Kommentarer

  • Calle säger:

    Jag tar min plats, vilket de flesta män blir uppenbart störda över. De makar alltid (ovilligt och förvånat) på sig och det har också hänt att de har flyttat till en annan plats på bussen. SCORE!

    Svar: You go!
    Mican

    2013-05-27 | 12:38:28
    Bloggadress: http://calleism.wordpress.com
  • Kybele the Goddess säger:

    Åh vad jag också stör mig på detta. Men har precis som du blivit modigare nuförtiden och tar också plats. Detta gäller inte bara i kommunaltrafiken utan för mig har det hänt flera ggr på föreläsningar i skolan. Man har ju en "bänk" framför sin stol liksom, och så har det hänt ett antal gånger att jag hamnar bredvid nån snubbe som förutom vid sin egen bänk även ska bre ut sig med armbågar etc på min bänk. WTF?! Har då verkligen försökt att vara orädd och MARKERA. Inte alla som fattar, men oftast funkar det! :) Tack för grymt bra blogg!

    Svar: Modigt! Och varsego ;)
    Mican

    2013-05-27 | 15:18:10
    Bloggadress: http://kybelethegoddess.blogg.se

Kommentera inlägget här: