moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Men man är ju snygg för att man vill ligga?

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Asså, det här med att anledningen till att folk vill vara snygga är för att dom vill ha större valmöjligheter av människor att knulla med. Nej men asså nej.
 
Jag köper absolut att en vill va attraktiv för potentiella liggpartners. Och det är väl inte så konstigt? Men det förklarar ju inte varför monogama personer som är i ett förhållande fortfarande fixar sig, även när dom inte träffar varann? Och det förklarar inte varför snygghet hyllas även bland vänner. 
 
Nej det går djupare än så. 
 
Sen det här med att va attraktiv, en kan ju fundera på om attraktivitet verkligen är detsamma som att vara snygg enligt idealet (men det är en annan diskussion).

Kommentarer

  • Maj säger:

    Jag kan attraheras av att en man har en speciell utstrålning, en het röst (typ mörk) och äldre män. så ibland kan de va fula men ändå attrahera mig. Så, alla gånger behöver ju inte attraktion vara att man bara ser snygg ut. Personlighet spelar också roll

    Svar: Jamen precis, det är inte bara snyggheten som är attraktion. Även personligheter kan jag attraheras av.
    Mican

    2013-05-08 | 19:51:23
  • Idun säger:

    Är det bara jag eller är det där med snygg/ful ett väldigt ostatiskt tillstånd? Det finns många människor jag träffat som var fula, sedan lärde jag känna dem, och de var underbara och så en dag sitter jag där och typ "fan vad snygg hen är, helt plötsligt". Har varit med om detta flera gånger. Så ja, snygga till sig är helt onödigt i min mening. Är du en asbra person sköter sig det där automatiskt. :)

    Svar: Jag håller helt med! Hänt mig massor av gånger
    Mican

    2013-05-08 | 23:29:49
    Bloggadress: http://skuggornasdotter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: