moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Hörrni män sluta upp med att stirra på kvinnors kroppar!

Kategori: Feminism och genus

Det har hänt igen. Att jag hamnat i en diskussion med en man som hävdar hur naturligt det är att vilja kolla på nån som en tycker är snygg och att tjejer inte borde klä sig så sexigt om dom inte vill att folk ska stirra. Suck. Vill ba skrika SLUTA SLEMGLO i hans öra men lite mer reason kan han väl få. Och ni andra också. 
 
Okej, du tycker vissa kvinnor är attraktiva - fine. Jag tycker vissa kvinnor och män är snygga jag med. 

Men du får väl förihelvete väga din rätt att stirra på nån du tycker är snygg mot det enorma obehag som många kvinnor kän
ner av att bli granskade på det sättet. Eller tycker du på fullt allvar att kvinnor ba borde sluta känna sig kränkta över att bli objektifierade?

Titta i smyg eller titta inte alls liksom. När jag ser en snygging så glor jag på ett sätt så att hen inte märker det. För vettu kvinnor tänder på män (och kvinnor) fast ändå så ser en typ aldrig kvinnor som stirrar slemmigt. Varför? Kanske för att kvinnor inte vill göra snyggingen obekväm, medan många män (som du?) fullkomligen skiter i vad deras agerande får andra att känna.
 
Ja och om nu killar inte skulle kunna behärska sig från att stirra så har jag ett förslag. Istället för att uppmana kvinnor att klä sig mindre utmanande kan vi ju helt enkelt säga åt männen att alltid bära solglasögon. Även på vintern! Och lider männen av riktigt svåra fall av kan-inte-låta-bli-att-slemglo så får de helt enkelt gå med ögonbindel och blindkäpp.

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    jävvlar jag tror jag får skaffa en blindkäpp

    Svar: härligt med självinsikt
    Mican

    2013-11-25 | 15:53:42

Kommentera inlägget här: