moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Du kan få orgasm under en våldtäkt

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Jag ska hålla i en utbildning för nya tjejjoursaktiva nu i helgen, och var då inne på tjejjouren.se för lite inspiration. Där läste jag nåt som var helt nytt för mig:
 
Det är inte ovanligt att tjejer som utsätts för sexuella övergrepp blir kåta, våta och till och med får orgasm, trots att de inte vill ha sex. Det är kroppens reaktion på beröringen. Många känner skam för att de njöt under övergreppet och tror att de därför inte har utsatts för något övergrepp.
 
Men det är klart att dom utsatts för ett övergrepp, oavsett om dom fick orgasm eller inte liksom. Viktigt att sprida det här tänker jag, så att tjejer som blir utsatta inte känner skam. 
 
Visste ni det här?

Kommentarer

  • Emma säger:

    Ja, framför allt att det är vanligt att man blir våt. Och det är ju av exakt samma anledning som killar faktiskt kan bli våldtagna av tjejer - dvs deras kropp reagerar på stimulering trots att de inte vill. Kroppen gör inte alltid skillnad på önskat och oönskat stimuli samt att den gör vad den kan för att skydda sig själv.

    2013-10-12 | 09:25:20
    Bloggadress: http://hemmahosknyttet.blogg.se
  • Aida säger:

    Jo men det här har jag hört innan. Jag tycker det är bra ändå, jag tänker att man inte blir lika skadad då? Fast jag har ingen aning om de stämmer..

    Svar: Ja det är ju bra på det sättet! Om det funkar så.
    Mican

    2013-10-12 | 10:22:50
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Linnéa säger:

    Jag har funderat flyktigt på om man ändå kan bli våt om man inte vill ha sex. Jag har väldigt svårt för det själv så jag har inte tänkt att det går men det var väldigt intressant och viktigt att höra att det ändå kan gå.

    2013-10-13 | 01:09:40
    Bloggadress: http://paettkvastskaft.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: