moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Fem myter om aborter

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Jag tycker det är bra när man försöker slå hål på myter och sprida information... kanske avdramatisera lite... MEN jag har väldigt svårt för punkt fyra då det är lite vanskligt att försöka generellt benämna andras känslor. För det finns ju också de, en hel del av de jag pratat med i mitt arbete bland annat, som mår väldigt dåligt efteråt av olika anledningar. Då tycker jag det är dumt att innan fått info som förringar dessa känslor. Tycker det är bättre att skriva att man helt enkelt kan må väldigt olika och att det är individuellt.

    Svar: Förstår vad du menar, viktigt att inte försöka bestämma andras känslor. Men just i detta fall så tror jag det är viktigt att påpeka att många inte mår dåligt över en abort, eftersom det finns en sån sjukt stor press på att tjejer som gör aborter måste må dåligt över det. Det är inte socialt accepterat att göra en abort som om det vore ett tandläkarbesök, bara traska in glatt och ut glatt. Bra att spräcka hål i den myten.
    Mican

    2013-10-08 | 08:56:57
    Bloggadress: http://hemmahosknyttet.blogg.se
  • Emelie säger:

    Det här har inget med detta inlägg att göra. Men jag hitta den här statusen på fb och tyckte den va bra!

    Åkte buss igår när en tjej (~14) kliver på. Just den här dagen hade "dagens outfit" inte blivit helt lyckad (om inte annat blir man ju förkyld av att ha så lite kläder på sig, tänker jag). Inte heller valet av skor var optimalt och hon skulle kanske behöva en liten snabbkurs i användandet av solpuder. Inga konstigheter, vi har alla varit där. Konstigt blev det däremot när tanterna bakom mig tyckte sig ha rätten att högt och dömande diskutera hennes kläder. Bland de mer skeva uttalanden hördes "men det är ju synd om de jämnåriga pojkarna, det är ju så många hormoner som snurrar i den där åldern, det blir ju som att kasta ett köttben till en hund".
    ...

    Här är min hund Marlon. Marlon är en hungrig hund. Inte så att han "tycker det kan vara gott att äta något litet ibland" utan vi snackar om en besatthet. Hela Marlons liv kretsar kring mat. Kort sagt så äääälskar han mat. På bilden har han en skiva underbart god salami precis under nosen. Vet ni varför han inte rör den?

    För att jag sa "nej"

    Svar: Ja jag såg den! Den va rolig :)
    Mican

    2013-10-08 | 10:26:18
    Bloggadress: http://emeliejuliusson.blogg.se
  • Emelie säger:

    Det fanns såklart en bild på en liten hund som sitter framför en korvbit och kollar rakt in i kameran.

    2013-10-08 | 10:28:13
    Bloggadress: http://emeliejuliusson.blogg.se
  • pelle pettersson säger:

    i traditionell örtmedicin talar man om menstruationsreglerande medel,bra namn på dagenefterpiller...växer nästan överallt

    2013-10-08 | 11:15:03
  • Daniel säger:

    Sveriges största tidning har löpsedlar och skriver på första och andra sidan om hur utbrett våldet är mot ett visst kön, att det har blivit OK att misshandla ett visst kön och det hörs inte ett pip ifrån feministerna i serige.

    Det här är förjävligt...Skulle inte feminism handla om jämlikhet?

    Svar: Vad är det för nåt? Vilken tidning? Inte läst nyheter på ett tag.
    Sen vet jag inte riktigt vad du vill med den här kommentaren. Vill du bara spy ur dig hur dumma feminister? Eller vill du bara veta hur jag tänker kring vad det nu är som kommit fram i tidningen? Ifall det är det förstnämnda så kan du ta din skit nån annanstans. Annars - formulera på ett bättre sätt.
    Mican

    2013-10-08 | 19:55:23
  • Daniel säger:

    Hej igen!

    Ville bara inte att du skulle tro att jag inte har läst ditt inlägg - jag kommer att svara imorgon, men det tog lite för lång tid att svara på inläggen i alla andra bloggar och jag vill gärna ge ditt svar den tid och fokus som det kräver, men nu måste jag upp igen om 5 och en halv timme. Godnatt!

    Svar: Jag väntar med spänning ;)
    Mican

    2013-10-09 | 23:27:22

Kommentera inlägget här: