moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

JAG ÄR SÅ ARG!

Kategori: Feminism och genus

I flera timmar nu har jag haft en inneboende ilska som blossar upp lite extra då och då. Det började med att jag kollade på en film  (Sucker Punch) som visar en så äcklig patriarkal värld och sen hände massa grejer i verkligheten (mitt liv) som visar att jag lever i en lika sketen patriarkalt äckligt jävla skitsamhälle. Insikten är så jävla hård och kan liksom inte fly från den.
 
SÅ TRÖTT PÅ ALLA SEXISTISKA SNUBBAR SÅ JAG VILL BA DÖÖÖÖÖÖÖDA! 
 
Vet liksom inte vad jag ska göra av all ilska och hopplöshet och frustration som jag känner inför alla jävla svin och svinerier, och folk som inte ens fattar att dom är sviniga. AAARGH! Jag ba känner hur jag hatar MÄN just nu. Inte män som i enskilda män men MÄN som koncept. Manligheten. Förtrycket.
 
BAJS PÅ ER!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Aida säger:

    Känner samma sak. Måste berätta en sak, i helgen på krogen så pratade jag med 2 killkompisar om hur tjejer klär ut sig på halloween, då sa de att de hatade tjejer som var slampiga och använde halloween som en ursäkt för att klä sig så.

    Jag svarade att det inte är helt den enskilda personens fel utan det är hur samhället är uppbyggt och vad man har för förväntningar på sig som kvinna. Seriöst, det finns ju inte utklädnader som INTE är "sexiga".

    i all fall, det som gjorde mig mest upprörd, och jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på det. Det är att den ena killen tar en hand OCH HÅLLER FÖR MIN MUN!!!! Alltså, helt jävla seriöst??? GAAH! Vem fan gör såå?? Hur jävla respektlöst är inte det?? Tycker det bevisar patriarkatet så jävla hårt..

    Fan vad sur jag blev nu, men åå så skönt att få skriva av sig.. hahah

    Svar: Men gud att du tar upp det exemplet precis nu, hehe. Jag har skrivit ett inlägg som kommer imorrn som handlar om det.
    MEN VAFAN!!!! Hur kan dom göra så, sjukt ju. Tack att du delade din ilska, får mig att må lite bättre faktiskt.
    Mican

    2013-10-31 | 22:51:02
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • BLIXA - det blir jävligt tyst i skogen om bara de vackraste fåglarna sjunger! säger:

    I know the feeling!

    Och den filmen e så jävla hemsk och deppig så jag går sönder inuti! :( men däremellan är den rätt cool också.

    2013-11-01 | 02:29:12
    Bloggadress: http://www.blixabloggar.se
  • Rajalampi säger:

    Jag önskar att Snyder hade gjort Sucker Punch mindre sexig, gullig och smaklös, för storyn är ju egentligen jävligt bra.
    Hoppas att du får en bättre dag idag, du äger!

    Svar: Ja usch mycket som förstörde. Typ att deras överbefälhavare var en man, att dom alltid skulle se sexiga ut osv.
    Tack för peppen!
    Mican

    2013-11-01 | 07:39:03

Kommentera inlägget här: