moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Oviljan att lansera manliga p-piller är kvinnoförtryck

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Det finns idag p-piller för män. Som har lägre biverkningar än preparaten som kvinnor brukar ta. Och ja, dom är testade på människor och allt funkar skitbra, det var på väg att lanseras till läkemedelsbranschen sa stopp pga "det finns inget intresse på marknaden".
 
Här ser vi ett ypperligt exempel på kvinnoförtryck. Mäns bekvämlighet sätts så jävla högt, medan vi kvinnor förväntas sleva i oss massor av hormoner för att skydda både oss och grabbarna från ofrivillig graviditet. Aldrig att männen ska behöva ta ansvar och utsätta sig för små risker, det får kvinnor göra. Asså vafan.
 
Dessutom är jag övertygad om att många män visst skulle vara beredda att ansvara för preventivmedlet. Och fler skulle bli det bara av själva lanseringen. Och många kvinnor skulle då dessutom kunna våga vägra att ta p-piller (eller annat p-medel) eftersom snubben lika gärna kan göra det. Om manliga p-piller kom ut på marknaden nu så skulle iallafall jag kräva av killen att nu är det hans tur, nu har jag tryckt i mig hormoner i sju år och det får fan räcka. 
 
Vad tror ni om p-piller för män, finns det en marknad för det?
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Kommer kanske vara lite segt i början, men vilka innovationer är inte det? Men sedan tror jag det kommer bli ett jättehögt tryck på dem, så mycket smidigare än kondomer!

    2013-10-19 | 10:46:35
  • Anonym säger:

    Jaaa det är bara att tvinga i dem skiten

    2013-10-19 | 11:53:52
  • Aida säger:

    Men JAA!!!

    2013-10-19 | 11:54:44
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Linnéa säger:

    Det kommer nog krävas en hel del marknadsföring och att de satsar på att nå ut med produkten...vågar inte vara för positiv, har en känsla av att många har inställningen inpräntad att det är kvinnan som bär barnet och därför är det hennes ansvar att skydda sig ifrån det.

    MEN jag vill verkligen att denna produkt ska lanseras och den kommer nog konsumeras väl, det är sjukt med alla biverkingar de kvinnliga p-pillerna för med sig! :c
    Skulle vara fett najs att kunna fråga killen man hoppar i säng med om han käkar p-piller, skulle kännas rättvist helt enkelt ^^

    2013-10-19 | 15:54:22
    Bloggadress: http://blomstrandefeminist.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Hade en diskussion om det här med min pojkvän. Eller det var ingen diskussion utan det var mer "Jag läste på fejjan om ett preventivmedel för män som fungerar så här och såhär" och han svarade "Jaså? Ja, det hade jag gärna använt!". Typ så...

    2013-10-19 | 23:17:48
  • Torkel säger:

    Det vore verkligen något som vore värt att prova ja.

    2013-10-20 | 00:02:55
  • Angelica säger:

    Min pojkvän var den som berättade för mig om manliga preventivmedel. Han tyckte det var en bra grej. Jag tror nog många män tycker det är en bra grej.

    2013-10-20 | 17:47:01
    Bloggadress: http://www.whirlwind.nu

Kommentera inlägget här: