moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ HÖSTMODET!?

Kategori: Whatever

Asså jag hatar ju hela modegrejen egentligen men samtidigt så förstår jag ju att folk tycker det är kul. För det har sån jävla stor spridning, det där med vilka kläder som är "inne" och vilka som är "ute". Jag vet inte riktigt hur det går till det här att sprida modet så alla fattar vad som gäller men det är väl lite media och sånt. Skitsamma, poängen är att SÅ MÅNGA MÄNNISKOR FÖLJER MODET (mer eller mindre).  Och det är nu jag blir så jävla vansinning på dom som "uppfann" höstmodet. Heidi Klum och Tyra Banks, släng er i väggen! ;) Varför? Jo det ska jag berätta för er. 
 
På hösten så försvinner solen gradvis. Allt blir mörkare. Det blir gråare, färgerna börjar försvinna. Mörkt och dovt. Deppigt. Vad gör modeskaparna då? 
 
SKAPAR HÖSTMODE DÄR KLÄDER SKA VA GRÅ OCH DOVA OCH DEPPIGA!!!! VAFAAAAAN!!!
 
Och alla går omkring i skiten. Nej hörrni, hösten och vintern är ju den tid då vi verkligen behöver få se fler grälla färger liksom. Pigga upp lite i mörkret. Men nej nej, det är tydligen sommarfärger (som om sommaren inte va tillräckligt glad ändå!) och är såååå ute på hösten. Då ska det vara mörkbajsbrunt och dammråttegrått och stelnat-mensblods-rött. 
 
En del hävdar ju att genustänk kommer göra oss till en enda stor grå massa. Men jag tror dom blandade ihop det med höstmodet. Hehe.
 
 

Kommentarer

  • Aida säger:

    Hahah!

    2013-09-27 | 11:47:10
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Rocky säger:

    Haha klockrent! Är ju så sant det där.
    Dock blev nog mörkbajsbrunt och stelnat-mensblodsrött mina nya favvofärger -dör- xD

    2013-09-27 | 12:58:14
  • Hösten är bäst säger:

    Haha jag som alltid läääängtar till hösten för då kommer alla mörka färger som jag älskar!! man får burra in sig i massa tjocka mörka kläder å ba känna sig som en stor höstboll

    2013-09-27 | 20:48:24
  • Linnéa säger:

    Hahaha Mörkbajsbrunt <3 Tycker också det är trist med minialt med färg. Eller, jag tycker iofs att grått och brunt är fint men jag gillar att sätta åtminstone en färgklick i form av en halsduk eller mössa.

    2013-09-28 | 11:32:58
    Bloggadress: http://paettkvastskaft.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: